WeWantMore exploreert trendkleur Pantone voor Ultrafabrics

Crea / News

Kleureninstituut Pantone maakte naar jaarlijkse gewoonte de trendkleur van 2024 bekend. Het werd Peach Fuzz: een zacht zalmroze met een subtiele hint oranje. Leatrice Eiseman, CEO van Pantone omschrijft Peach Fuzz als “een tint die nabijheid en verbondenheid weerspiegelt, een kleur die straalt van warmte, maar tegelijk modern en elegant is. En een brug bouwt tussen het jeugdige en het tijdloze”. Ultrafabrics, internationale fabrikant van innovatieve stoffen, is voor het tweede jaar op rij officiële partner van Pantone en vroeg aan WeWantMore om het warme en tactiele karakter van Pantone 13-1023 Peach Fuzz te exploreren in een visueel concept.

“Samen met Ultrafabrics onthullen we het potentieel van ‘Peach Fuzz’ als Kleur van het Jaar, waarbij 'building the nest' staat voor de mogelijkheid om te kunnen deconnecteren, je terug te kunnen trekken in een veilige omgeving en rust te vinden te midden van de drukte van een steeds meer geconnecteerde wereld,” vertelt Eric Leurquin, creative director bij WeWantMore.

WeWantMore gebruikte AI als tool voor ‘Building the Nest’, een ‘Peach Fuzz’-visual van een vogel die zich nestelt in weelderige Ultrafabrics stoffen en bloemen. Een beeld dat tegelijk de essentie van Peach Fuzz en het innovatieve karakter van Ultrafabrics vat. De visual ging de wereld rond bij de ‘Peach Fuzz’-lancering en werd onder andere al opgepikt door The Times, Design Milk en Wallpaper.