WeWantMore plaatst Brussels Philharmonic terug in de publieke ruimte

Crea / News

De wederzijdse band tussen symfonische muziek en het (stads)publiek weer sterker smeden. Dat was de vraag van Brussels Philharmonic aan WeWantMore. De nieuwe merkidentiteit ontdoet het symfonisch orkest volledig van zijn klassieke uitstraling en duikt in bruisend Brussel als belangrijkste inspiratiebron: een vooruitstrevende, ruimdenkende, inclusieve maar soms ook rauwe stad, en zo ook een metafoor voor hedendaagse symfonische muziek.

In de vernieuwde, visuele identiteit werd gekozen voor eigentijdse fotografie die de schoonheid van het alledaagse omarmt. Elk beeld lijkt willekeurig gekozen, maar bevat een subtiele referentie naar de concerten. De moderne beeldtaal in combinatie met de klassieke componist in de headline, zorgt voor een verrassende kijk op elk onderwerp. “WeWantMore heeft de ambitieuze toekomstplannen van Brussels Philharmonic vertaald naar een gedurfde maar toch herkenbare en toegankelijke visuele identiteit, waarin de eigen musici zich herkennen. Hiernaast wordt ook het publiek er door geprikkeld," zegt Véronique Bossaert, marketing & communicatie manager bij Brussels Philharmonic.“Om te breken met het stoffige beeld dat vasthangt aan filharmonische identiteiten, kozen we bewust voor een esthetiek die de grafische regels overboord gooit. Geïnspireerd op annonces en posters van vermiste katten, met uitgerokken typografie, kleuren uit een copyshop, en rauwe beelden uit Brussel," zegt Sébastien Greffe, creative director bij WeWantMore. Aan de basis van het brutalistische logo ligt de gebogen vorm van een auditorium. Het simpele kleurenpalet en de no-nonsense typografie zijn geïnspireerd door printwerk uit lokale copyshops. De spraypaint treatment geeft de identiteit een zekere rauwheid en een dynamisch kantje.

Bekijk de volledige case op de website van WeWantMore.