Op de Internationale Dag van de Biodiversiteit, gisteren 22 mei, kaapte WWF Frankrijk het favoriete sociale netwerk van Generatie Z, Snapchat, om 15 tot 25-jarigen bewust te maken van de gevolgen van het broeikaseffect. De NGO richtte zich op de ‘Snapchat’s map’, een gegevensplatform dat 19 miljoen gebruikers in staat stelt real-time en over de hele wereld de ‘warmtegebieden’ te volgen (grote evenementen en trends gedeeld door gebruikers). Gedurende 24 uur speelde WWF France met deze functie: er werden series snaps gemaakt om een gebied met ongewone hitte in het Noordpoolgebied te creëren. Snapchatgebruikers die op het gebied klikten, kregen video’s te zien met waarschuwingen over het gevaar van klimaatverandering voor de natuur. De video’s lieten hen daarnaast ook zien hoe ze actie kunnen ondernemen.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]