Whatthefanta? Nieuwe Fanta kleurt blauw

News / Retail

Frisdrankmerk Fanta breidt haar gamma vanaf deze week uit met een nieuwe blauwe limited edition seizoensvariant. Een lancering die niet onopgemerkt voorbij zal gaan en gehuld is in een waas van mysterie. Niemand weet namelijk welke smaak de nieuwe Fanta heeft...

De geheimzinnige Fanta komt er in het kader van de nieuwe #WhatTheFanta-campagne van het merk en brengt een heus smaakmysterie met zich mee met een felblauw drankje in de hoofdrol. Fanta triggert haar consumenten om door middel van een online speurtocht de geheime smaak (of smaken?) te ontmaskeren die zich verschuilt achter de blauwe frisdrank. 

De verpakkingen geeft geen informatie over de smaak, maar via QR-codes kunnen Fanta-liefhebbers wel deelnemen aan een interactieve online zoektocht die zal lopen van april tot augustus. Gedurende deze periode worden er in totaal zes gekke #WhatTheFanta mockumentaries uitgebracht die te zien zullen zijn op de digitale kanalen van Fanta. Elke week zullen nieuwe tips worden vrijgegeven. 

“Deze speelse aanpak past volledig bij de boodschap die Fanta wil brengen, namelijk dat op plezier maken geen leeftijd staat,” zegt Aline Lemaire, marketing directeur bij Coca-Cola Services. “Zeker in deze tijden waarin we vaak weinig afleiding hebben, kunnen we allemaal wel wat meer fun en kleur in ons leven gebruiken. Let the games begin…”

De blauwe innovatie, verkrijgbaar in een 500ml flesje (single en 6-pack), maakt deel uit van het Fanta No Sugar-gamma en biedt zo ook een antwoord op de vraag naar meer suikervrije varianten en nieuwe smaken. Op een creatieve manier draagt Fanta hiermee bij aan de doelstelling van moederbedrijf Coca-Cola om meer suikervrije dranken aan te bieden. Deze ambitie maakt deel uit van This is Forward, het duurzaamheidsactieplan van Coca-Cola dat in totaal zes pijlers omvat met doelen en actieplannen voor de toekomst.

Voor de campagne zal er gedurende vijf volle maanden ingezet worden op televisie, out-of-home en social media om bekendheid te genereren en top-of-mind te blijven bij de consumenten en shoppers. Naast awareness above the line zal Coca-Cola ook volop inzetten op point-of-sale materiaal om visibiliteit te geven aan de innovatie op de winkelvloer.