Whyte Corporate Affairs lanceert Twyst en StudioTokyo

Twaalf jaar na haar oprichting lanceert Whyte Corporate Affairs, dat de voorbije jaren scoorde met bedrijfscommunicatie en public affairs, twee nieuwe bureaus: Twyst, dat zich focust op brand PR, en StudioTokyo, dat zich toelegt op visualisatie. Twyst en StudioTokyo delen het DNA van Whyte Corporate Affairs – "strategisch communicatieadvies in combinatie met een vlekkeloze uitvoering" – en zorgen voor een sterke verruiming van de scope van het communicatiebureau.
“Whyte Corporate Affairs is het product van ondernemerschap en we blijven investeren in de groei en ontwikkeling van ons bureau. Ons communicatievak vindt zichzelf voortdurend opnieuw uit, daarom zijn we het aan onszelf verplicht om mee de bakens te blijven verzetten”, aldus Eveline De Ridder, een van de vier oprichters. “Wij gaan daarbij uit van onze sterkte en wat we altijd al gedaan hebben: kritisch nadenken en oplossingsgericht uitvoeren. Met Twyst en StudioTokyo voegen we twee specialisaties toe die de scope van Corporate Affairs sterk verruimen en tegelijkertijd voor extra synergie zullen zorgen.” De teams van Whyte Corporate Affairs, Twyst en StudioTokyo zullen zowel op gemeenschappelijke klanten als op eigen projecten werken.
Crisis? What crisis?
Het coronajaar 2020 was een bijzonder jaar voor Whyte Corporate Affairs. Van de éne op de andere dag – tot op vandaag – werkte het 32-koppige team van thuis uit. Klanten rekenden extra op de Whyte-consultants om hen te helpen met crisiscommunicatie, belangenbehartiging en interne communicatie, terwijl het ‘gewone’ werk verder liep. Voor het eerst rondde het bureau de kaap van €5MIO in gross revenue, een groei van 15%. Ondertussen werkte het team in alle luwte verder aan de diversificatie van haar aanbod. Nadat Whyte eerder al een tweede kantoor opende in Antwerpen en een gespecialiseerd team in interne communicatie en veranderingsmanagement uitbouwde, lanceert het nu dus twee nieuwe bureaus om haar groei verder vorm te geven.
Strategische Public Relations met creatieve twist
Een goede PR-campagne versterkt het vertrouwen in een merk. We weten dat consumenten steeds meer verwachten van bedrijven en hun merken, vooraleer ze dat vertrouwen kunnen schenken. De consument is kritischer dan ooit, maar je verstoppen is geen optie. Twyst werkt aan de reputatie van merken – in ondersteuning van het bedrijfsverhaal, en vice versa. Merk- en bedrijfscommunicatie zijn twee kanten van hetzelfde verhaal die elkaar meer dan ooit moeten ontmoeten, uitdagen en versterken. Twyst creëert power stories voor merken, trekt de aandacht en wekt vertrouwen bij de consument door authentieke influencercampagnes en media-aandacht te creëren. Het Twyst-team bouwt campagnes op rond een daarvoor specifiek ontwikkeld diamant-model waarbij succes wordt getoetst aan 7 bouwstenen. Daarom is het Twyst met een ‘y’ [why?], met dezelfde mindset als Whyte Corporate Affairs.
In 2020 paste het team van Twyst deze manier van werken, onder de waterlijn, al met veel succes toe bij onder andere Miele, Côte d’or, Stimorol en Philadelphia. Met de Corona-exit in zicht schakelt het bureau een versnelling hoger en belonen ze het intrapreneurship van het team met een eigen merk: Twyst – earning trust.
Make your story picture perfect
Hoe belangrijk een goed gekozen woord ook is, de kracht van het juiste beeld is zoveel maal sterker. Het belang van visuele storytelling voor de consument is genoegzaam bekend, maar in de visuele vertaalslag van communicatie naar andere stakeholders van een onderneming is nog een grote inhaalbeweging nodig. Martin Dieryck, art director van StudioTokyo (voorheen bij Saatchi & Saatchi BC en Karakas): "Mensen zijn visuele wezens, onze hersenen zijn gemaakt om beelden op te nemen en te bewaren. En toch denken veel communicatiemanagers pas op het laatst na over het visuele aspect, terwijl dat net is wat het publiek het eerst zal zien.”
Hoe het meest complexe thema, een gevoelige aankondiging of een ‘overload’ aan informatieomzetten naar verhalende en aantrekkelijke visuals heeft men bij Whyte Corporate Affairs al langer begrepen. Met de lancering van StudioTokyo, gaat het nog een stap verder. StudioTokyo ontwerpt ook de volledige visuele identiteit voor merken en de toepassing van die identiteit op alle communicatiedragers van dat merk. Klanten die recent een beroep deden op deze capaciteit in visualisering en design zijn o.a. Lantis (Oosterweel), Pharma.be, Essenscia en Sabena Aeropsace.
Foto : studiotokyo.be/mission/
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]