Ter gelegenheid van het evenement #Twitter4Brands presenteerde het team van Twitter België enkele bevindingen aan een honderdtal specialisten op het vlak van marktgegevens, analyses en tools rond sociale media. Met daarbij een blik op de gebruikers van Twitter in België. Mannen zijn in de meerderheid: zij zijn goed voor 55% van de gebruikers, tegenover 45% vrouwen. En met een aandeel van 30% is de sterkste groep van gebruikers die van de 25- tot 44-jarigen. 36% van de gebruikers is vrijgezel, 57% is getrouwd (of heeft een partner). Een meerderheid van de twitteraars (61%) is vrijgezel!
Waar gaat de interesse van de gebruikers naar uit? 66% interesseert zich voor nieuwe producten, 62% houdt van reizen en van muziek, 61% houdt van film en 52% heeft een duidelijke interesse voor eten en restaurants. Te onthouden valt ook dat 92% van de leden van het netwerk deelneemt aan het beslissingsproces rond aankopen. 8% van de twitteraars gebruikt een mobiel toestel om het net op te gaan en 96% kijkt elke dag televisie. En waarover verstuurt men tweets? Over films, restaurants, mode, reizen... We noteerden ook dat elke tweet kan worden beschouwd als een teken van interesse (of van een bepaalde intentie). Een vaststelling die men haalde uit het nieuwe Audience Platform. En wat het aantal leden van het-netwerk-met-de-blauwe-vogel betreft zou men op ongeveer één miljoen gebruikers zitten, maar over het precieze aantal communiceert Twitter officieel niet.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]