Wie is beste Product Media Advisor?

Awards / News

pascoPasco Gifts, gevestigd in Aalst, en Magnus Business Gifts met vestiging in Vilvoorde zijn winnaar geworden van de Product Media Advisor of the Year Award 2017. De Product Media Advisor of the Year Award is een initiatief van het vakblad Promo-Biss/Promz.be in samenwerking met de Belgian Association of Promotional Products (BAPP). De prijs werd voor de derde maal uitgereikt.
Pasco Gifts kreeg de gold-award vorige week tijdens de belangrijke internationale vakbeurs voor product media (promotionele producten en business gifts) PSI in Düsseldorf. De KMO uit Aalst bestaat sinds 2003 en wordt geleid door Ronny De Smedt en Bart Boterberg. De jury was bekoord door de menselijke aanpak (de klant staat er centraal) en de leergierige instelling van het bedrijf. Het is de laatste jaren zowel offline als online sterk bezig en toont liefde en passie voor het vak. De silver-award ging naar Gemaco, een gevestigde waarde in de Belgische en internationale wereld van promotionele artikelen en business gifts. Gemaco is professioneel en een voorbeeld voor de markt. Voor de bronze-award was er een ex-aequo: Pronel (vorig jaar winnaar van het goud) en Van Bavel Enjoy Giving.
Nieuw dit jaar was de Product Media Advisor Challenger Award. Naast de gevestigde waarden in de sector wil men met deze categorie nieuwe, innovatieve, jonge en dynamische bedrijven (de ‘Challengers’) belonen. Het goud in die categorie ging naar Magnus Business Gifts. Het bedrijf bestaat weliswaar al vijftig jaar, maar vijf jaar geleden nam Ann Magnus het roer van het familiebedrijf over. Sindsdien vaart het een eigen eigenzinnige koers met een grote nadruk op ‘groen’ en ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen.’ Zilver was hier voor Sky-O, een sterk groeiend bedrijf dat vijf jaar geleden van start ging en een duurzame politiek voert. Ook in deze categorie was er voor het brons een ex-aequo: Amahé en Square Nuts.
magnusDe vakjury bestond uit Jill Pans (New Wave), Serge Mertens (PF Concept), Erich Cormann (BAPP), Jean Renaux (Carry On), Jackie Weyts (Group Joos), John Swaab (uitgeverij Het Portaal) en Ad van Poppel (hoofdredacteur Promo-Biss/Promz.be). De jury nomineerde in elke categorie acht bedrijven. Op basis van die lijst brachten ook de eindklanten en de leveranciers van de product media adviseurs hun stem uit. Naast de stemming van de vakjury (die voor 50% mee woog in het eindresultaat) en die van de suppliers (goed voor 30% in het eindoordeel) was er ook de stemming van  het publiek (de eindklanten) die voor 20% meetelde.
Met deze prijs willen Promo-Biss en de BAPP de professionalisering van de sector aanmoedigen en vooral die adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts). Product media blijken zowel op het vlak van korte termijn actiemarketing (kleine geschenken bij aankoop van een product of dienst) als van lange termijnaanpak (naambekendheid, bedrijfsimago) effectief. Diverse studies hebben dat de laatste jaren aangetoond.