Wie is de winnaar van de nieuwe categorie Best Kitchen Retail Brand 2023?

Best Brands / News / Research

Binnen de Kitchen Retail categorie wordt de top drie bepaald door Share of Wallet, aangezien alle drie de merken vergelijkbare Share of Soul-scores behalen. Nieuwkomer Eggo neemt de eerste plaats in met de hoogste score voor Cross-Selling Potential. Wij spraken met Paul David, Chief Marketing Officer bij Eggo Kitchen & House.

Gefeliciteerd met het winnen van Best Kitchen Retail Brand! Hadden jullie deze overwinning verwacht?
Eerlijk gezegd niet en het is een leuke verrassing, ook al werken we elke dag hard om het vertrouwen en de erkenning van de consument te verdienen.

Eggo scoort het hoogst in zijn categorie op cross-selling potentieel. Is dit iets waar jullie specifiek op gericht zijn?
Natuurlijk, en dat is al enkele jaren zo. We willen onze klanten de mogelijkheid bieden om elke kamer in huis in te richten, met behoud van dezelfde belofte van betaalbaar design. Wij bieden ontwerpoplossingen voor garderobes en kleedkamers, de eetkamer en zelfs de badkamer. Vandaag komen meer dan 3 op 10 klanten naar eggo voor niet-keukengerelateerde oplossingen.

Hebt je sinds het begin van de energiecrisis belangrijke trends in het consumentengedrag opgemerkt?
Als zeer goed gepositioneerde speler in het middensegment, dankzij onze uitstekende kwaliteit-design-prijsverhouding, hebben we gemerkt dat de vraag naar de lagere segmenten en ook naar de hogere klantsegmenten is toegenomen. Onze ontwerpers en productmanagers hebben daarom 3 collecties ontwikkeld om deze verschillende segmenten aan te spreken, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit.

Ixina en Dovy Keukens zijn naaste concurrenten als het gaat om merkbinding. Welke inspanningen gaan jullie het komende jaar leveren om jullie concurrenten verder achter jullie te laten?
Het zijn inderdaad serieuze concurrenten! Maar wij geloven heilig in de kracht van onze waardepropositie, gebaseerd op een sterke klantencultuur en een hoog serviceniveau, wat zich vertaalt in een netwerk van aangesloten winkels, een gecentraliseerde logistieke dienst en een hoog niveau van klantenservice.

Het thema van dit jaar is "No Future". Hoe gaat jullie marketingstrategie om met de onzekere toekomst?
Het is waar dat het gedrag van consumenten verandert, omdat alles om hen heen ook verandert. Maar dit schrikt ons niet af, bovendien is het Eggo's claim om "a life changer" te zijn! Het is onze taak om ons aan deze veranderingen aan te passen en wendbaar te blijven. We doen dit door de manieren waarop een consument met Eggo kan communiceren te vermenigvuldigen: op een traditionele manier in een showroom, of op een volledig digitale manier met een nieuwe online-ervaring genaamd Click & Joy by Eggo, of zelfs thuis met het bezoek van een toegewijde ontwerper. We moeten daar zijn waar de consument heen wil en tegelijkertijd de beste ervaring bieden.

Waar kijk je dit jaar het meest naar uit? 

De markt moet weer stabiel en rustig worden, wat betreft inflatie of energiekosten, zowel voor bedrijven als voor huishoudens. Maar dat hebben we niet in de hand. We moeten vasthouden aan onze fundamenten en marktaandeel blijven winnen door onze belofte om design toegankelijk te maken.

Wat zijn de ambities van Eggo op het gebied van internationalisering?

Het merk Eggo en het winkelconcept, evenals onze 30 jaar knowhow in de keuken retail, zijn echte troeven voor een internationale ontwikkeling. Dit is vandaag al het geval met een groeiend netwerk in Spanje, een succesvolle ervaring in West-Afrika en enkele veelbelovende eerste stappen in het Midden-Oosten.