Samsung mag zichzelf Best Product Brand noemen en kaapt daarnaast ook de Best Consumer Electronics Brand en Best Telecom Brand weg. Wij spreken met Davy Moons, Marketing Manager Mobile bij Samsung Belux, over deze opmerkelijk straffe prestaties van Samsung.
Samsung behoudt opnieuw zijn eerste positie in Best Consumer Electronics Brand, Best Telecom Brand en dit jaar ook: Best Product Brand (alle sectoren). Hoe verklaar je deze uitstekende score?
Wij luisteren goed naar wat consumenten willen. Dankzij hun feedback kunnen wij onze technologie verfijnen en zijn we in staat de meest verbazingwekkende toepassingen op de markt te brengen. Ons motto #DoWhatYouCant spoort mensen aan obstakels te overwinnen en dat is exact wat we bij Samsung zelf ook doen. Dat resulteert in toonaangevende innovatie en technische hoogstandjes.”
Samsung overtreft zijn concurrenten in meerdere categorieën, zowel in Share of Soul als in Share of Wallet. Wat is jullie geheim voor dit voortdurende succes door de jaren heen?
Samsung is een centrum van innovatie, met één doel voor ogen: onze consumenten een beter en eenvoudiger leven bieden. Van baanbrekende chipsets tot next-gen technologieën, we maken een betere toekomst echt mogelijk. Onze verschillende business units focussen op ontwikkelingen in belangrijke gebieden zoals AI, 5Gen robotica. En de kern van deze visie is het creëren van producten waarbij de consument centraal staat zodat die - zonder enige belemmering - zijn eigen leven kan leiden.”
Hoe heeft jullie focus op personalisatie de manier waarop Samsung innoveert veranderd?
Van tv's die entertainment en gepersonaliseerde gezondheidsdiensten aanbieden tot smartphones die unieke content creëren, wij geloven dat maatwerk en personalisatie de toekomst bepalen. Technologie die flexibel genoeg is om mee te veranderen met hun levensstijl, dat verwachten consumenten van ons.”
Hoe is de aanpak van Samsung anders dan die van jullie concurrenten?
Bij Samsung geloven we fundamenteel dat openheid een fundamentele bouwsteen is voor het creëren van betere ervaringen voor de consument. Daarom blijven we samenwerken met andere game changers in onze sector –denk aan Google, Microsoft en Amazon - om technologieën samen te brengen en een holistisch verhaal te vertellen waarin we de gebruiker de hoofdrol speelt. Die openheid in combinatie met onze stuwende pioniersrol in R&D zorgt ervoor dat we een unieke plaats innemen op de wereldmarkt.”
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]