De cel Be WaPP, dat zich inzet voor een proper Wallonië, lanceert deze week samen met The Manifest een nieuwe campagne met humoristische, doch ernstige ondertoon. Want wie spuwde zijn kauwgom uit op straat, gooide een blik door het raam van zijn auto of liet een sigarettenpeuk op het trottoir vallen? Welnu, deze slechte gewoonten, die afzonderlijk onschuldig lijken, hebben ongelooflijke gevolgen voor de vervuiling van onze leefomgeving.
De cijfers zeggen genoeg: duizenden blikken, tonnen (ja tonnen!) sigarettenpeuken en een pak andere papiertjes en afvalstoffen (die trouwens zeer langzaam verdwijnen) vervuilen onze bodems en ons grondwater ernstig. En daar willen Be WaPP en The Manifest iets aan doen, niet door mensen te stigmatiseren, maar door hen op hun gedrag te wijzen en dan vooral... op wat dit gedrag over hen zegt. De campagne, die begin november uitgerold wordt via radio, affichage en video stelt het simpel: "Les gens qui font ça sont des barakis, des crétins, des gros bouffons et des ploucs!" Niet meer, niet minder.
Credits:
Client: Cellule Be WaPP Valérie Cartiaux – Alison Lecoq
Agence: The Manifest
Direction créative: Olivier Vozzella
Copywriting: Cedric Tielemans – Laurence Lising
Stratégie: Eric Vanden Broeck
Mise en page: Guillaume Saintmard
Photo/vidéo pré-roll: Pierre Pironet
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]