Wie wil investeren in Vlaanderen?

Communication / Crea / Media / News

FIT Invest in FlandersFlanders Investment & Trade lanceert met de hulp van Wenneker.be een nieuwe promofilm ‘Invest in Flanders’, ongeveer drie minuten lang en bedoeld voor buitenlandse decision-makers en influencers. De rode draad van de film: Vlaanderen haalt alles uit de kast om zijn traditionele sterktes om te vormen tot innovatieve troeven voor de toekomst. De film benadrukt met name de sterke troeven van onze regio (zoals de strategische locatie, de moderne infrastructuur,…) en vertelt daarnaast een verhaal over de Vlamingen: hardwerkende mensen die hun traditionele sterktes omzetten in innovatieve troeven voor de toekomst. Dat is ook de reden waarom Vlaanderen een ideale locatie is voor buitenlandse bedrijven die hier een vestiging willen opstarten of uitbreiden, wat bevestigd wordt door de laatste FDI-cijfers voor Vlaanderen gepubliceerd door Flanders Investment & Trade. 
"Samen met de talrijke Vlaamse exporterende bedrijven, zijn buitenlandse investeerders een motor voor de Vlaamse economie,” vertelt Claire Tillekaerts, CEO van FIT. “De ‘Invest in Flanders’-film zet de troeven van onze regio in de verf, zodat een buitenlands publiek in een oogopslag kan ontdekken waar Vlaanderen voor staat. Voor het Vlaamse publiek is de film een ideale manier om te tonen – en online te delen – dat ze trots zijn op de sterktes van Vlaanderen. Iets wat de bescheiden Vlaming nog te weinig doet.”
Voor de creatie van de film deed FIT een beroep op productiehuis Wenneker.be. De imagofilm werd geschreven en geregisseerd door Peter Neyt. ILVO, het Vlaamse Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek, werkte actief mee aan de overkoepelende verhaallijn en de Britse programmamaker Don McCorkindale leende zijn stem voor de Engelstalige voice-over. De videobeelden werden opgenomen in het najaar van 2017 op verschillende locaties in Vlaanderen. Om bepaalde beelden te schieten, werden drones ingezet. Die spelen ook een belangrijke rol in de film zelf.
FIT verspreidt de promotiefilm vooral via zijn websites en socialemediaprofielen op LinkedIn, Twitter, YouTube en Facebook. Het agentschap schakelt ook zijn binnen- en buitenlandse netwerk in. Dat gebeurt via Social Seeder, een tool voor online ambassadeurschap, maar ook door middel van vertoningen op evenementen, beurzen en meetings in de ruim 70 landen waar FIT een kantoor heeft. Daarnaast wordt de verspreiding van de promotiefilm ondersteund door een digitale marketingcampagne, gekoppeld aan de hashtag #WeAreFlanders. De campagne omvat onder meer een e-book, advertenties via sociale media en zoekmachines, videogetuigenissen enzovoort. De marketingactie zoomt vooral in op de voordelen van Vlaanderen voor onderzoek en ontwikkeling (O&O).
https://twitter.com/twitter/statuses/993801205905350656