Wie wordt Global Marketer of the Year?

Awards / News

De World Federation of Advertisers (WFA) heeft de shortlist voor de 2020 Global Marketer of the Year bekendgemaakt, met wereldwijde marketingleiders van General Mills, Huawei, Mattel, Mars, Procter & Gamble en Restaurant Brands International. Een deskundige jury van 14 leiders uit de marketingindustrie nam meer dan 30 namen in aanmerking voor de shortlist, die er als volgt uitziet:

Andrew Garrihy, Chief Brand Officer en West-Europa Chief Marketing Officer, Huawei. Andrew heeft Huawei de afgelopen jaren geholpen vele stormen te doorstaan, zowel geopolitiek als de pandemie. Hij heeft ook geholpen bij de ontwikkeling van Story Sign, een app voor gebarentaal die het leven van dovencommunity's over de hele wereld en over verschillende apparaten heen heeft getransformeerd.
Fernando Machado, CMO, Burger King/Restaurant Brands International. Fernando heeft zijn opdracht uitgebreid tot buiten Burger King en houdt nu toezicht op de hele groep, waaronder Tim Horton's en Popeye's. Dit jaar is zijn gedurfde creatieve aanpak gericht op het aansturen van de business tijdens de lock-down.
Lisa McKnight, SVP en Global Head of Barbie and Dolls Portfolio, Mattel. Lisa heeft geholpen bij het heruitvinden van een iconisch merk, waardoor de klassieke pop voor de 21e eeuw met een veel grotere diversiteit in het assortiment is geüpdatet.
Ivan Pollard, Global CMO, General Mills. Ivan heeft gekozen voor een drie C-benadering van General Mills; creativiteit, het opbouwen van een community en het verbeteren van capaciteiten. Hij heeft ook precisiemarketing vermengd met de mogelijkheden van grote culturele evenementen.
Marc Pritchard, Chief Brand Officer, Procter & Gamble. Marc heeft niet alleen de data-driven capaciteiten van P&G versterkt, maar hij heeft ook nieuwe 'fix and flow' bureaumodellen ontwikkeld en ervoor gezorgd dat alle communicatie voldoet aan de hoogste normen op het gebied van gendergelijkheid en diversiteit.
Jane Wakely, Lead CMO, Mars. Jane is een kritisch onderdeel geweest van Mars' inspanningen om digitaal en creatief te innoveren. Haar huidige focus is om de zorg voor huisdieren te verplaatsen van de functionele naar een categorie die een betere wereld voor huisdieren creëert.