Wie wordt Marketer of the Year 2019?

Awards / Communication / Marketing / News

passion photo-1455849318743-b2233052fcffBAM heeft de tien marketeers bekendgemaakt die in aanmerking komen om Marketer of the Year 2019 te worden. Welke Nederlandstalige en Franstalige genomineerde met de bekroning aan de haal gaat, maakt BAM bekend op het BAM Marketing Congress begin december. De titel van BAM Marketer of the Year bekroont een marketingverantwoordelijke die de afgelopen twee jaar een leidende rol gespeeld heeft in het opbouwen van een marketingcultuur en manier van werken in zijn/haar organisatie. Hij/zij kan tastbare resultaten laten zien die het succes van zijn/haar aanpak aantonen, is een thought-leader binnen zijn/haar organisatie en daarbuiten, en heeft de nodige communicatieve vaardigheden om het marketing vak te promoten.MOTY2019 600 -250

Tussen de vijf Nederlandstalige geselecteerden vinden we de volgende personen. Eén van hen wordt de opvolger van Mieke Debeerst (Belfius).

Kristof Ampe (Royal Swinkels Family Brewers) vervult sinds september 2019 de functie van general manager Middle-East & Africa bij de Nederlandse brouwer, maar verdiende zijn strepen in marketing. Recent was hij verantwoordelijk voor de merken Palm en Rodenbach én de launch van Cornet bij Royal Swinkels Family Brewers.

Lieven Bertier (Barco) is al sinds 1998 aan de slag bij het technologiebedrijf. In die periode vervulde hij er tal van marketingfuncties, onder andere op globaal niveau.

Elke Dens (Visit Flanders) is sinds 2012 marketing director van Visit Flanders en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor het imago van Vlaanderen in het buitenland. De campagne Mud Soldier is daarbij wellicht een van de bekendste exploten.

Balder D’hondt (Volvo Car) werkt al sinds 2003 bij Volvo Car. Sinds 2015 vervult hij de rol van marketing director. In die rol is hij mee verantwoordelijk voor de sterk stijgende verkoop van het merk in ons land.

Patrick Kindt (KBC) is als general manager marketing & communication en lid van het directiecomité al sinds 2008 het marketinggezicht van KBC. Hij zorgde ervoor dat de bank en verzekeraar op marketingvlak al die jaren de concurrentie een stapje voor was.

Aan Franstalige zijde selecteerde BAM de volgende vijf marketeers. Eén van hen wordt de opvolger van Aude Mayence (Delhaize).

Pierre Lalmand (FEBIAC) is algemeen directeur van het Autosalon en directeur van het Huis van de Automobiel. In tijden van ingrijpende veranderingen voor de auto-industrie timmert hij al vijf jaar hard aan de efficiëntie van ’s lands grootste evenement.

François Simon (L’Oréal) nam in 2017 de rol op van CMO bij L’Oréal Belgilux. Hij tekende voor een nieuwe organisatie van het marketingdepartement om zo onder andere de digitale transformatie van de groep te sturen.

Sandrine Blin (EXKi) is sinds 2017 marketing & communication manager bij EXKi waar ze voor zeven Europese markten, waaronder de Benelux, bijdraagt aan de groei van de foodketen.

Stéphane Detaille (Nespresso) serveert sinds 2016 straffe koffie als marketing director bij Nespresso Belux. Vanuit marketing liet hij het koffiemerk de voorbije jaren belangrijke stappen zetten op vlak van CRM.

Véronique Vergeynst (Brussels Airport) nam als head of corporate marketing in 2017 de verantwoordelijkheid op voor de merkstrategie van Brussels Airport. Haar missie: van een luchthaven een volwaardig merk maken.

Deze 10 marketeers zullen eind september hun kandidatuur verdedigen voor een jury onder leiding van Jean Cornet (Deloitte). De jury zal daarna voor elke taalgroep 3 genomineerden aanduiden.

De winnaars zullen vervolgens op het BAM Marketing Congress bekend gemaakt worden (op het einde van de eerste congresdag op 5 december).  Tijdens de eerste dag van het BAM Marketing Congress krijgen de zes genomineerde marketeers de kans om zich op het hoofdpodium voor te stellen aan de meer dan 1000 aanwezige congresgangers, die aansluitend zullen kunnen stemmen op hun favoriete marketeer. Deze live voting zal meetellen voor het eindresultaat.

“Met deze vernieuwing willen we de verkiezing van de BAM Marketer of The Year 2019 de nodige glans geven,” legt Jean Cornet uit. “Het is voor de verkiezing en voor het BAM Marketing Congress een grote meerwaarde. De winnende marketeers en hun bekroning zullen dankzij het nieuwe concept op extra aandacht en waardering kunnen rekenen.”