Wie zijn de Young Media & Channel Experts?
Anne-Laure de Bernis (MediaCom) en Gaëtane Dethier (ZenithOptimedia) mogen zich de Young Media & Channel Experts van 2016 noemen. Een delegatie van de partners van de YMCE, Julien Faucheux van IP TV, samen met Stefanie Van Snick en Frédérick Angelroth van Var, zijn de twee gelukkige winnaressen van de YMCE competitie uitvoerig gaan feliciteren bij ZenithOptimedia en MediaCom. Naast de trofee plus een fles champagne, krijgen de twee een inschrijving voor het ESOMAR seminarie Big Data World in Berlijn.
“Deze jonge high potentials hebben hun strategische aanbeveling voor de Hellmann’s mayonaise van Unilever opgebouwd aan de hand van goed omlijnde doelgroepen en een coherente aanpak over drie jaar, met aandacht voor de verhoudingen tussen awareness, conversies & loyalty building in een goed geargumenteerde mediamix,” motiveerde Véronique Destaebel (IP) de uiteindelijke keuze van de YMCE-jury
In de YMCE jury zetelden twee vertegenwoordigers van Unilever, de “verrassings-adverteerder” die met het mayonaisemerk Hellmann’s aan de basis lag van de briefing aan de teams: Valerie Morfitis, country media manager, en Tanguy Cartuyvels, marketing director foods Belgium. De jury was verder samengesteld uit Véronique Destaebel (IP), Rudi Jannssens (Var), Danny Nijs, (360° Academy, organisator van de YMCE), Wim Matheus (GfK), Wim Hamaekers (Haystack en Esomar) en Ingrid Witvrouwen (Bisnode).
De winnaars van de Luxemburgse editie van de YMCE 2016 werden vorige week bekendgemaakt op het podium van de Media Facts & Trends Day van IP Luxembourg, in het Centre National de l’Audiovisuel in Dudelange. Daar ging de trofee naar Anne-Laure Blanckaert van MEC en haar teamgenote uit de hogeschool ECG, Catalina Serafim.