Wienerberger, Remeha en Mitsubishi kiezen voor Mediahuis Connect


Marketing / Media / News

wienerbergerOm bouw- en renovatiebedrijven tijdens Batibouw te ondersteunen in hun communicatie, creëerde Mediahuis Connect een branded content format dat hen op een creatieve, native en audiovisuele wijze hielp om hun bouwgerelateerde producten bij de lezers van Het Nieuwsblad in de kijker te zetten. Wienerberger, Remeha en Mitsubishi Electric tekenden dit jaar in voor een sterke campagne.remeha
Productkeuzes maken in bouw- of renovatieprojecten is geen evidentie. Consumenten worden overladen door innovaties of features voor hun nieuwe woning en zijn graag goed geïnformeerd vooraleer ze knopen doorhakken. In het branded content format dat Mediahuis Connect rond Batibouw ontwikkelde, staat het geven van productinformatie centraal. Aan de hand van een interview tussen een host en een specialist van het merk werd allerlei informatie rond een specifiek product vergaard. Bij de content lag de focus op de USP’s en de mogelijkheden, zodat de lezer voldoende geïnformeerd én geïnspireerd werd. Het interview vond bovendien plaats op een locatie die paste in het verhaal, zoals bijvoorbeeld een showroom of bij een consument in huis.mitsubishi
Mediahuis Connect koos Peter Van Asbroeck als host van dit branded content format. Peter Verrept, business development manager video bij Mediahuis Connect: « Tijdens de vorige editie van Batibouw hebben we samengewerkt met Anouk Taeymans, bekend van het VIER-programma “Baksteen in de maag”. Met tv programma’s zoals “De huisdokter” of “Help, mijn man is een klusser”, is ook Peter Van Asbroeck de perfecte fit voor een format rond Batibouw. Bovendien heeft hij de skills, stelt hij de juiste vragen en beschikt hij over een fijne dosis humor om het informatieve karakter op een luchtige manier aan de lezer over te brengen. »
De content verscheen op een dedicated webpage op nieuwsblad.be. Deze pagina omvatte naast de video ook geschreven content en werd volledig gebrand door de partner. De video werd geproduceerd door Mediahuis en de geschreven content kwam tot stand via Content Connections, de contentmarketingcel van Mediahuis Connect. Het merk kreeg extra branding door middel van een take-over. Om zoveel mogelijk traffic naar de pagina te genereren, zorgde Mediahuis Connect tot slot voor traffic drivers op nieuwsblad.be onder de vorm van native banners en video trailers.
 
De campagnes startten bij de aanvang van Batibouw op donderdag 22 februari en lopennog door tot einde maart. Ook na de beurs worden er immers nog veel aankoopbeslissingen genomen door consumenten en daarom is het belangrijk dat deze merken top of mind blijven en inspireren.