Wijs en Van Marcke laten online leven

Communication / Innovation / News

WijsDigitaal agentschap Wijs is er dit jaar meteen stevig ingevlogen. In het eerste kwartaal mocht het agentschap acht nieuwe klanten op het palmares schrijven.

Wijs blijft dankzij grote communicatietrajecten verder bouwen aan de digitale maturiteit van diverse organisaties. Ook voor bestaande klanten gaat het digitaal agentschap elke dag een stapje verder in het innoveren.

Een opvallende case is de badbot die Wijs uittekende voor Van Marcke: een creatieve en high-tech manier om Van Marcke online tot leven te laten komen én een originele aanpak om tickets voor Batibouw uit te delen. Badbot werd opgezet als een heel eigen karaktertje, een mix van ingenieuze code en artificiële intelligentie. Daardoor breekt badbot uit het stramien van een volledige voorgeprogrammeerd scenario en kan hij ook antwoorden op minder evidente vragen, met een vleugje humor bovendien. De chatbot werd bij Wijs ontwikkeld en vervolgens gelanceerd in diverse social streams van de doelgroep.

De aanpak bleek succesvol. Onvermoeibare Badbot had in amper 7 dagen tijd meer dan 1000 conversaties. De chatbot was initieel opgezet om tickets weg te geven, maar bood tegelijk ook heel wat business insights: het was de ideale gelegenheid om te leren hoe mensen interageren met zo’n chatbot en welke vragen ze stellen, hoe automated chat kan werken en wanneer menselijke interactie nodig is. Kers op de taart: een fijn gesprek triggert ook vrij snel heel directe offerte-aanvragen. Stuk voor stuk waardevolle insights, waarmee Van Marcke verder relevant kan blijven innoveren.

Wijs