Het digital-only radiostation Willy heeft een stevige imaging-update gekregen. De sonic identity is de reflectie van het DNA van de rockzender, gebouwd rond stevige bassen, vette gitaren en knallende drums. Het Brusselse Brandy, dat is uitgegroeid tot een internationale speler op vlak van sonic branding voor mediamerken, zorgde voor de creatie en de productie. Het nieuwe pakket maakt Willy instant herkenbaar.
“In een digitale wereld blijven alleen brands met een sterk onderscheidend profiel overeind. De radiobrand Willy heeft een uitgelezen alternatief muziekformat dat gebracht wordt door een reeks presentatoren die weten waarover ze spreken en die ook een verhaal te vertellen hebben,” vertelt Diederik Decraene, managing director bij Brandy.
Brandy is gevraagd om rond dat afgelijnde product een auditieve identiteit te bouwen, die de luisteraar meteen met het station identificeert. “Die herkenbaarheid is essentieel,” zegt Tom Van der Biest, Brandy’s creatief directeur. “De jingles moeten in enkele seconden vertellen waarvoor Willy staat. Maar ze moeten de DJ’s ook helpen om hun verhalen te brengen, om eigentijdse radio te maken, om flow te genereren. En als je naar Willy luistert, merk je dat dit perfect mogelijk is, ook voor een station dat altijd rockt.”
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]