Winnaars vijfde editie Belgian Travel Blog Awards zijn bekend

Awards / News

Op 18 maart werden de winnaars van de vijfde editie van de Belgian Travel Blog Awards bekendgemaakt. De prijsuitreiking vond voor het eerst plaats in Wallonië, tijdens een award show in het stijlvolle Théâtre de Namur. Uit meer dan 200 inzendingen werden 11 verschillende winnaars gekozen in 12 categorieën. De reisblog Along Came An Elephant mocht net als vorig jaar met twee beeldjes naar huis en was daarmee opnieuw de meest succesvolle reisblog van het jaar. Ze wonnen in de categorie Best Culinary/Cultural en Best Lifestyle Travel Story. Voor de Audience Choice Award, mocht het grote publiek zijn stem uitbrengen en bleek World Wanderista de grote favoriet. Het volledige overzicht van de winnaars is hieronder te vinden. 

De Belgian Travel Blog Awards is een jaarlijks evenement, georganiseerd door Thx.agency (voorheen: Sound of C) dat gespecialiseerd is in sales & marketing voor de reisindustrie. Elk jaar worden de beste Belgische reisbloggers en influencers beloond voor de reiscontent die ze hebben gecreëerd. De vijfde editie vond plaats op vrijdag 18 maart 2022 in het Théâtre de Namur. Dit jaar in samenwerking met locatiepartners Explore Meuse en Visit Namur die de genomineerden een overnachting en een aanvullend programma aanboden. 

Een overzicht van de winnaars per categorie 

Best Adventure Story – gesponsord door Sunny Cars 

(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

 
(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

Best Citytrip Story – gesponsord door het Nederlandse Bureau voor Toerisme en Congressen  

Best Culinary/Cultural Travel Story – gesponsord door de toeristische dienst van de Moezelregio 

(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

 
(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

Best Family Travel Story – gesponsord door de Spaanse dienst voor toerisme 

(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

 
(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

Best Lifestyle Story – gesponsord door de toeristische dienst van Curaçao 

Best Roadtrip Story – gesponsord door de Poolse dienst voor toerisme  

Best Staycation Story – gesponsord door VisitBrabant 

 Best Sustainable Travel Story – gesponsord door de Duitse Nationale dienst voor Toerisme  

(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

 
(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

Image of the Year – gesponsord door Floriade Expo 2022 

  • Michiel Pieters met To The Moon 

 Social Post of the Year – gesponsord door Stad Antwerpen 

(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

 
(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

Video of the Year – gesponsord door VisitPortugal 

(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

 
(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

Audience Choice Award – gesponsord door Wallonië-België Toerisme 

(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

 
(c) BTBA - Thx.agency - Mats Palinckx

Dit mooie lijstje winnaars ontstond dankzij de vakjury die met hun verschillende expertises elk vanuit een eigen perspectief konden jureren. Voor deze editie schakelde Thx.agency de professionele hulp in van Toni De Coninck, Marth Van Roey, Annelien Alaerts en Morgane Vander Linden. Als founding editor bij online reismagazine june. en the content crew, focuste Toni Deconinck op schrijfkwaliteit. Bovendien zetelde hij dit jaar voor het tweede jaar op rij in de jury en kon hij dus ook bouwen op zijn eerdere ervaringen. Marth Van Roey is contentmarketeer bij TravelBase en bekeek de cases vanuit het standpunt van een snelgroeiende reisonderneming. Verder kon Morgane Vander Linden rekenen op haar jarenlange ervaring als Persassistente bij Wallonië-België Toerisme om te jureren met de blik van de bestemming terwijl Annelien Alaerts de reiscontent als marketingmanager bij LolaLiza vanuit een heel ander perspectief bekeek. Jo Thuys, managing partner van het organiserende marketingbureau Thx.agency, blikt tevreden terug: “Voor deze bijzondere vijfde editie staken we voor het eerst de taalgrens over naar het prachtige Namen. Met opnieuw meer dan 200 inzendingen kunnen we alleen maar zeer tevreden zijn en concluderen dat de Belgian Travel Blog Awards ieder jaar nog aan belang winnen. Dat na twee covidjaren, waarin het aantal reisblogs niet bepaald sterk gegroeid is, is een opsteker. Helaas worden we nu opnieuw met een tragedie geconfronteerd aan de rand van Europa. Daarom vonden we het ook belangrijk om onze steun te betuigen en een inzamelactie te organiseren voor het vluchtelingencentrum in Scherpenheuvel, waar momenteel zo’n 60 Oekraïense vluchtelingen verblijven. We hopen dat we ooit een award mogen uitreiken voor een prachtig reisverhaal over Oekraïne.”