Jupiler - van AB InBev - blijft Belgisch bier, maar de komende tijd staat het Amsterdamse bureau Wieden+Kennedy Amsterdam in voor de campagnes van Belgiës populairste bier in Nederland én België, zo melden onze collega's van Adformatie.
Wieden+Kennedy Amsterdam is met name benoemd tot lead agency voor Jupiler. De eerste campagne start in 2017. Blake Harrop, managing director bij Wieden+Kennedy, in Adformatie: "Jupiler is al nummer 1 in de Belgische markt, een markt die wereldwijd beroemd is om bier. Het merk heeft de unieke kans om een leidende rol aan te nemen binnen zijn categorie. We zijn verheugd dat AB Inbev ons heeft gekozen om hiermee aan de slag te gaan."
De stap komt niet helemaal uit de lucht vallen. Internationaal werkt AB InBev al langer samen met vestigingen van Wieden+Kennedy. Zo is W+K New York het lead agency voor Bud Light, een ander biermerk van 's werelds grootste bierbrouwer. Ook andere merken van AB InBev horen al thuis bij W+K. In België is het FamousGrey dat Jupiler moet afstaan aan W+K.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]