Vorig jaar bundelden The Crew en Wondercar hun krachten om ouders en vooral kinderen bewust te maken van verkeersveiligheid. Dat deden ze via de ‘Wonder Robot’-campagne. Met de leermiddelen van superheld Wonder Robot die gratis beschikbaar zijn en tienduizend kinderen in fluohesjes heeft Wonder Robot zijn missie in 2022 volbracht.
Dit jaar zijn er drie keer zoveel hesjes voorzien als vorig jaar: 35.000 kinderen in de kleuter- en basisschoolklassen kregen een fluohesje. Het activeringsmechanisme bleef onveranderd: een ouder vult het onlineformulier in en deelt het met vijf andere ouders uit dezelfde klas van hun kind. Zodra alle zes de formulieren zijn ingediend, ontvangen hun kinderen en hun hele klas gratis de fluohesjes van Wonder Robot.
Deze campagne koppelde een mailingcampagne aan organische inhoud op sociale netwerken. Nog geen vijftig uur na de lancering van de campagne waren er 35.000 vesten besteld. Met ruim 5.000 deelnemende ouders zijn The Crew en Wondercar erin geslaagd om 1.471 klassen in 302 scholen in België uit te rusten met Wonder Robot veiligheidshesjes.
Credits
Client: Wondercar
Contact: Géraldine Favresse
Account manager: Ingrid Bedoyan
Account director: Luc de Tillesse
Strategic lead: Damien Walckiers
Art director: Delfina Veron Chavanne
Graphic designer: Danielle Verlinden
Web developers: Omen