Wordt Engie de slimste leverancier ter wereld?

Crea / Media / News

Slimste Mens SBS EngieSBS wil verder gaan in de zoektocht om reclame meer relevantie te geven.  Na een succesvolle samenwerking met De Nationale Loterij en de Slimste Mens (op Vier) is de zender sinds maandag en nog tot donderdag 7 december met een nieuwe saga met ENGIE Electrabel. De energieleverancier is voor het hele seizoen al partner van de Slimste Mens, met vier verschillende billboards in de stijl van het finalespel met Meer en Minder, hun twee digitale personages die ENGIE Electrabel ontwikkelden.

Maar ENGIE Electrabel wilde graag nog een stapje verder gaan en speciaal voor hen bedacht SBS Brandcare een nieuwe actie, “het publiek”. Gedurende één week is er in elke break een spotje waarin twee vrouwen in het publiek van de Slimste Mens zitten. Zij praten over wat ze net gezien hebben in het programma, maar tegelijkertijd houden ze hun energieverbruik in hun eigen huis  in de gaten op hun smartphone via de boxx applicatie van ENGIE Electrabel. Gaetano Palermo, manager B2C Communication bij ENGIE B2C Communication/ATL : "In een medialandschap waarin de consument overdonderd wordt, zoeken we steeds meer naar relevante contexten die de impact en de inhoud van onze boodschap versterken. Het voorstel van SBS ligt helemaal in die lijn. We willen de aandacht trekken door de belangrijkste voordelen van onze producten in de verf te zetten. Het is een erg sterk creatief voorstel dat ons helpt ons doel te bereiken: de kracht van boxx aantonen. En het is ook een nuttige aanvulling op onze sponsoring van het programma."

Adverteerders zijn op zoek naar nieuwe manieren om relevante reclame te maken, dichtbij de programma’s die in het hart van de kijker zit, zegt Steve Brouwers, creative director SBS Belgium: "Ik ben blij dat ENGIE Electrabel mee wilde stappen in dit nieuwe avontuur van SBS Brandcare om op een creatieve en innoverende manier met reclame om te gaan." 

Ontdek de filmpjes op de site van SBS Belgium.