Wordt u een Lattoflex-testslaper?

Crea / News

LATTOFLEX_NLLattoflex, al 60 jaar specialist in slaapcomfort, lanceert dit najaar een grote slaaptest. Het deed een beroep op het Kortrijkse communicatiebureau Focus Advertising om daarrond een crossmediale campagne uit te werken. Lattoflex roept mensen op om persoonlijk te testen wat het Lattoflex-effect voor hen kan betekenen. Wie zich aanmeldt als kandidaat testslaper, wordt misschien 1 van de 40 gelukkigen. Deze 40 ‚testslapers’ krijgen een bodem en matras aan huis geleverd en kunnen gedurende 6 weken een Lattoflex slaapsysteem uittesten. Na afloop vraagt Lattoflex hen om hun ervaring te delen en een getuigenis af te leggen. Als beloning voor hun medewerking kunnen alle testslapers de Lattoflex bodem en matras (ter waarde van max. 2.450 €) behouden.

De campagne is sinds 7 november te zien in de slaapwinkels (Lattoflex dealers), met POS-materiaal zoals leaflets, affiches, tentkaarten en postkaarten.  De middelen worden vooral ingezet in de online conversiecampagne. Via Facebook brengt een sfeervolle movie de oproep over en ook via google adwords worden banners en advertenties verspreid, dit in online media zoals gezondheid.be en passionsante.be. De eerste resultaten zijn veelbelovend met ruim 4500 inschrijvingen na 10 dagen campagne. Er werden ook radiospotjes ontwikkeld die vanaf 14/11 (tem 20/11) te horen zijn op Studio Brussel, La Première, Classic 21 en Pure FM. Krantenadvertenties op de cover van Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, Le Soir en Sudpresse zullen op hun beurt de campagne ondersteunen.

Credits

Account supervisor: Klaas Fremaut
Sr Account Executive: Lieve Vuylsteke
Creatieve director: Karel Vanoverberghe
Art Directors: Sophie Windels, Diederik D’Haene
Digital: Mathias Deswarte
Media strategy and buying: Frédéric De Ly
Photography: Nick Proot (Prootfolio)
Video: Michael Blanckaert