Op het eerste gezicht niets dan goed nieuws bij WPP. De Britse communicatiegroep - de nummer 1 van de wereld - verhoogde in het eerste semester zijn nettowinst tot 566,2 miljoen pond (+55%). De economie trok aan en er waren mooie campagnes van grote adverteerders als Tesco, Fly Emirates en Coca-Cola. De omzet steeg met 6,8% tot 5,84 miljard pond en dat was vooral te danken aan de activiteiten op de grootste markt van WPP, Noord-Amerika (+15,3%).
Bloomberg berichtte eerder vandaag echter dat de inkomsten van WPP in China en Rusland "onder druk" staan en dat de activititeiten in West-Europa daalden met 8,5%. Toch is WPP optimistisch voor de rest van het jaar; de groep bevestigde zijn doelstelling om in 2015 met meer dan 3% te groeien in omzet en om de operationele winst te verhogen met 0,3%. China, de derde markt voor WPP, is echter in onzeker water verzeild geraakt, net nu WPP zijn intrek heeft genomen in een 41.000 vierkante meter groot kantoorgebouw in Shanghai. En ook in andere 'emerging markets' heeft WPP (en de hele communicatiesector) af te rekenen met een iets tragere groei.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]