Wunderman en JBC laten shirts volkslied zingen

Crea / News

JBC_endshot wunderman nl O dierbaar België, o heilig land der vaad’eren… Tot daar lukt het meestal nog, maar daarna beginnen veel fans en spelers maar wat te mompelen of blijft het stil. Tot nu. Want Wunderman Antwerp en JBC ontwikkelden een voetbalshirt met een audiochip onder de Belgische vlag waardoor het volkslied weerklinkt van zodra Belgen hun hand op de borst leggen. Om de shirts te lanceren, riep Wunderman een ‘fanbassador’ in het leven. Deze jonge fan wil zoveel mogelijk fans en spelers overtuigen om deze zomer het zingende voetbalshirt te dragen. In een eerste filmpje trekt de jonge fan hiervoor op pad om te testen hoe het is gesteld met fans hun kennis van het volkslied. jbc_NL_closed wunderman nlIn een tweede filmpje gaat hij het zingende voetbalshirt afgeven aan de ouders van een speler. Daarnaast creëerde het bureau limited edition boxes die werden opgestuurd naar influencers en enkele Belgische spelers. Naast het zingende shirt bevat elke box ook de oproep om deze zomer het shirt te dragen en zo België te helpen om wereldkampioen te worden. Fans die een zingend voetbalshirt willen, kunnen terecht bij JBC waar ze de shirts gratis krijgen per aankoopschijf van 50 euro.jbc_NL_opened wunderman nl
En nu maar hopen dat de shirts ons land deze zomer ook effectief naar de overwinning zullen zingen. 


CREDITS
Client: JBC
Contact: Evelien Peeters
Agency: Wunderman Antwerp
Account: Evelien De Lint, Veroniek Hesters
Creative Directors: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Cedric Trefois, Tomas Van Loon
Strategie : Katleen De Vlieger
Design: Dorien Wendelen
Agency Producer: Caroline Van Ranst
Production Company: Just Another Story
Sound: Menno Van Riet