Wunderman Thompson en Bpost blijven niet bij de pakjes zitten

Crea / News

We verzenden allemaal pakjes maar we doen het ook het liefst op onze eigen manier. Haal je graag je krant om ondertussen je verzending af te geven? Of durven de dozen die je moet verzenden zich wel eens opstapelen in de gang? Hoe je ook pakjes verzendt, Bpost maakt het makkelijk.

Om deze boodschap kracht bij te zetten bedacht Wunderman Thompson ‘De Pakjesverzenders’. In deze parodie op de typische intro van een nineties sitcom leren we verschillende types van verzenders kennen. Allemaal kunnen ze pakjes verzenden op hun manier dankzij de diensten die bpost aanbiedt. Zo verstuur je makkelijk via een Afgiftepunt in je buurt en kan het zelfs 24/7 via een Pakjesautomaat. Of levert je postbode een pakje aan je deur? Geef dan het jouwe gewoon mee. Zelfs de volgende werkdag leveren is geen probleem met Bpost. De campagne loopt via social video’s, stories en verschillende DOOH.

Credits

  • Agency: Wunderman Thompson Benelux
  • Client: bpost
  • Client contact: Greet Casters, Esmé terryn, Marinka Bollens
  • Benelux Chief Creative Officer: Sandra Bold
  • Creative director: Kasper Janssens, Arjen Tarras, Kristof Snels
  • Creative team: Katrin Van Eycken, Yannick De Haes, Simon van Backle, Thibault Jacobs ​
  • Design: Reginald Van de Velde, Sofie Gagelmans
  • Design director: Bob Goor
  • Copywriter NL: Jelle Raats
  • Copywriter FR: Jérôme Van Den Broeck
  • Account team: Dorien Van Antwerpen, Laurence de Sadeleer, Océane Finné, Julie De Preter
  • Strategic Director: Lise-Marie D'Hooghe
  • Strategy: Barbara Verougstraete
  • Agency producer: Caroline Van Ranst, Thomas Anthoni
  • Motion design & Editing: Andreas De Ridder, Mikael Naudet
  • Sound design: Menno Van Riet
  • Production Company: Initials L.A.
  • Director: Jef Boes