Op 1 september is het de eerste schooldag. Jammer genoeg is dat niet voor alle kinderen het geval. Want maar liefst 10 kinderen ontbreken die dag op de schoolbanken omdat ze vermist zijn. Een harde realiteit die de nodige aandacht verdient. Daarom bedacht en creëerde Wunderman Thompson een radiospot voor Child Focus die slechts één keer op de radio werd uitgezonden.
Op donderdag 1 september, om 8u30, vlak nadat ouders hun kinderen aan de schoolpoort hebben afgezet, ging een opvallende en beklijvende radiospot on air. Hierin worden, net zoals in klassen doorheen het land, aanwezigheden opgenomen. Alleen is iedere naam die wordt genoemd; afwezig. Het zijn de namen van 10 kinderen die op datzelfde moment in de klas hadden moeten zitten, maar nog steeds vermist zijn.
De spot vestigt de aandacht op het belang om te blijven zoeken en roept daarom iedereen op om de opsporingsberichten van Child Focus te delen. De radiospot werd ook omgezet naar een online video en gedeeld via social media.
Credits
Client: Child Focus
Contact: Stephan Smets
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
Executive Creative Director: Kristof Snels
Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
Creation: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen
Account: Emilie van der Meijden
RTV producer: Evelyn Twadrous, Thomas Anthoni
Radio Production Company: Studio Helsinki
Sound: Patrick Giets
Editor: Sofie Luyckx, Andreas De Ridder
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]