Wunderman Thompson en Child Focus roepen Coins of Hope terug

Crea / News

In 2016 stuurden Wunderman Thompson en Child Focus de kleine Liam 1 miljoen keer de wereld in op muntstukken van 2 euro. Een universele reminder die ervoor zorgt dat vermiste kinderen nooit vergeten worden. Die Coins of Hope gingen ondertussen de wereld rond. ​ 

Nu roept Child Focus die munten terug onder de slogan ‘Breng ze terug.’ De Stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen heeft de muntstukken zelf nodig om de werking te ondersteunen en kinderen in nood en hun naasten te kunnen blijven ondersteunen. 

"Het is de eerste keer dat Child Focus een fundraisingcampagne doet. En zo zorgen we ervoor dat de Coins of Hope opnieuw hoop geven”, zegt Kasper Janssens, Creatief Directeur bij Wunderman Thompson Benelux. ​

“Het terugroepen van de Coins of Hope is natuurlijk een symbolische actie. Iedereen wordt uitgenodigd om een gift te doen via een overschrijving of zelfs hun testament, want elke munt en elk bedrag is welkom om ons te steunen”, verduidelijkt Stephan Smets, Chief Communications Officer van Child Focus. “We rekenen voor zo’n 80% van onze inkomsten op giften en schenkingen.”

De campagne loopt in de krant en op sociale media. Wie een gift wil doen, vindt de verschillende mogelijkheden op childfocus.be of kan dat meteen via BE19 3101 2229 9912.

CREDITS

  • Client: Child Focus 
  • Client contact: Stephan Smets, Stéphanie Leyn, Selyna Ayuso Ferrandiz 
  • Agency: Wunderman Thompson Benelux ​ 
  • Chief Creative Officer: Klaartje Galle 
  • Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
  • Creatives: Olaf Meuleman, Thomas Thysens 
  • Strategy: Jef Pelkmans, Gaëlle Maes
  • Account team: Pieter Van Schil, Molly Waeytens 
  • Designers: Christophe De Pelsmaeker, Jorg Meyer, Tom Kruijzen
  • Copywriters: Jelle Raats, Yves Donceel
  • Developers: Bram Verdyck
  • Motion Designers: Bert Beckers, Sofie Luyckx, Tom Kruijzen
  • DTP: Theo Hagtingius, Jan-Bart Debruyne