Wunderman Thompson en Child Focus zorgen (opnieuw) dat vermiste kinderen niet verdwijnen

Crea / News

25 mei is de Internationale Dag van de Vermiste kinderen. De dag waarop Child Focus en Wunderman Thompson in 2022 keephopealive.be lanceerden: een website die enkel door het publiek in leven kan worden gehouden, net als de hoop voor langdurig vermiste kinderen. Exact één jaar en meer dan 150.000 bezoekers later zet Child Focus de website opnieuw in de kijker. Maar ze gaan ook nog een stapje verder, met een opvallende muurschildering in Sint-Jans-Molenbeek. Die toont het portret van de vermiste Gevriye Cavas, die in 1985 in dezelfde buurt verdween.

38 jaar geleden verdween de vijfjarige Gevriye Cavas op klaarlichte dag op straat. Hij werd nooit meer teruggezien, en toch zal zijn gezicht ons altijd bijblijven. In de vorige sensibiliseringscampagne werd de originele foto van zijn opsporingsbericht al omgezet in een levensecht, handgetekend portret door de Franse illustrator Nabil Nezzar. Nu wordt dit beeld vereeuwigd in de buurt waar hij verdween. De imposante muurschildering door street art artiest Artoon zorgt ervoor dat we vermiste kinderen zoals Gevriye nooit echt vergeten. En de hoop op een nieuwe aanwijzing of getuigenis niet opgeven.

"Child Focus heeft altijd kunnen rekenen op de solidariteit van het grote publiek om opsporingsberichten van vermiste kinderen te verspreiden. We hopen voor deze actie opnieuw op diezelfde solidariteit te mogen rekenen. Dit zou voor de ouders veel betekenen. Samen geven we de hoop nooit op," zegt Heidi De Pauw, algemeen directeur bij Child Focus.

Gezocht: 130m2 muur

In de toekomst wil Child Focus gelijkaardige muurschilderingen maken voor alle langdurig vermiste kinderen, in de buurt waar ze opgegroeid of verdwenen zijn. Dus heb je een muur van minimum 130m2, in goede staat en op een plaats met veel verkeer? Stuur een mail naar info@childfocus.org en hou de hoop levend voor Nathalie Geijsbregts (Leefdaal), Ken Heyrman (Antwerpen), Théo Hayez (Ukkel), Vincent Lamouris (Gent), Ilse Stockmans (Leuven), Liam Vanden Branden (Mechelen), Françoise Bruyère (nationaal) en Marie-Agnès Cordonnier (nationaal).

Credits

  • Agency: Wunderman Thompson Antwerp
  • Client: Child Focus
  • Client contact: Stephan Smets
  • Creative Directors: Manuel Ostyn, Pieter Staes, Kasper Janssens, Arjen Tarras
  • Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
  • Account team: Barbara Van Duffel, Emilie van der Meijden, Molly Waeytens, Pieter Van Schil
  • Program director: Stefan De Haes
  • Strategy: Alexander Kolenberg
  • Design: Jeffrey Uten, Christophe De Pelsemaker
  • Illustration: Nabil Nezzar
  • Motion design: Andreas De Ridder, Christoph Boost
  • Creative Technologist: Sam Serrien
  • Lead developer: Bram Verdyck
  • Producer: Thomas Anthoni
  • DTP: Theo Hagtingius, Jan-Bart Debruyne
  • Mural artist: Artoon