Wunderman Thompson en Lunch Garden brengen Belgische klassiekers van de radio naar je bord

Crea / News

Als er een Belgische klassieker op de radio wordt gedraaid, dan geeft Lunch Garden een klinkende korting op haar eigen Belgische klassiekers. Met deze originele activatie tovert Wunderman Thompson elke muzikale klassieker om tot een reden om bij Lunch Garden te gaan genieten van een van hun eigen smakelijke klassiekers.

Mooi, het leven is mooi, zolang er stoofvlees, vol-au-vent en balletjes in tomatensaus zijn. En dus stelde Wunderman Thompson een lijst samen met Frans- en Nederlandstalige nummers die tot ons collectief geheugen behoren. Zodra een van die nummers op de radio weerklinkt, krijgen mensen een mooie korting op de Belgische klassiekers bij Lunch Garden.

Om de nummers te herkennen, worden de 17 bekendste radiozenders van het land continu gemonitord. Wanneer er een match is met een van de liedjes uit de playlist, begint er ook op de wedstrijdpagina een klassieker te draaien, een bord met een klassiek gerecht weliswaar, en krijgen mensen de kans om een kortingsbon te downloaden, totdat het nummer voorbij is.

De actie wordt aangekondigd op social media en via digitale out of home, waar gerechten en liedjes worden gemengd tot Eddy Bally in tomatensaus, zeesteak met Wim Soutartaar, Jo Val-ly-vent of nog een andere speciale mix. Wie zelf een Belgische klassieker hoort op de radio kan z’n korting gaan ophalen op klassiekerkorting.be.

Credits

  • Client: Lunch Garden
  • Contact: Pieter Boudry, Simon Goossens, Emily Van Vlasselaer, Isabelle Ruytjens
  • Agency: Wunderman Thompson Antwerp
  • Executive Creative Director: Kristof Snels
  • Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
  • Account team: Laura Naeyaert, Julie Meirlaen, Dorien Van Antwerpen
  • Creation: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen
  • Design Director: Bob Goor, Tom Besters
  • Design: Aldjia Bessalah, Alicia Cristo, Han Vandeputte
  • Copywriter: Jelle Raats, Yves Donceel
  • Digital project management: Jens Martens
  • Development: Sam Serrien, Giele Cools, Joran Schaefer, Bram Verdyck
  • Producer: Tim Keeren
  • Analytics: Koen Speelmeijer
  • Motion: Andreas De Ridder