Wunderman Thompson en Mazda maken de proefrit van hun leven

Crea / News

MazdaSinds september heeft Mazda er een nieuwe telg bij. Z’n naam? De CX-30, een compacte SUV voor iedereen die de volgende stap in z’n leven wil zetten zoals een carrièreswitch, trouwen of gezinsuitbreiding.

Naast de adaptatie van de internationale televisiespot en OOH werd Wunderman Thompson Antwerp gevraagd om de campagne ook digitaal door te trekken. Het bureau kwam op de proppen met “De proefrit van je leven”, een sociaal experiment waarin Matteo Simoni en Julie VanH niet alleen de nieuwe CX-30 testen, maar ook of ze klaar zijn voor de volgende stap in hun leven.

Zo maakte Matteo Simoni een testrit met een testkind. In deze video krijgt de acteur, die zijn eerste kindje verwacht, gezelschap van de immer nieuwsgierige flapuit Tuur. Terwijl er naast bruid-in-spé Julie VanH plots een iets té enthousiaste en verleidelijke bruidegom plaatsneemt. Een testrit met een testbruidegom dus. Zo kregen ze niet alleen het rijplezier en comfort van de CX-30 voorgeschoteld, maar ook een kleine reality check.

Het resultaat wordt van eind september tot midden oktober volop ingezet op Facebook, Instagram en als pre-rolls op Youtube en nieuwswebsites. Want als het leven een versnelling hoger schakelt, kan je er maar beter klaar voor zijn. Mazda kan het weten, ze hebben net zelf hun familie uitgebreid.

Credits:
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
Client: Mazda Belux
Client contact: Veroniek Hesters, Bert De Vidts
Creative Directors: Sam De Volder
Creative team: Tijs Dejonckheere, Wout Geysen
Account team: Sander Van de Wiele, Tom Thijs, Matti Verhaegen
Strategy: Tom Vingerhoets, Alexander Kolenberg
Social: Dieneke Van Gerrewey
Agency producers: Ingeborg Van Hoof, Amélie Van Campen, Griet Wils
Production house: De Machine
Influencer agency : Native Nation