{PUB's Delight} Wunderman Thompson gaat à bloc voor Škoda

Crea / News

Geen autobouwer heeft zo’n sterke band met fietsen als Škoda, een van de oudste autofabrikanten ter wereld, opgericht in 1895. Het Tsjechische merk maakte zelfs eerst tweewielers, voor het naar autoproductie overschakelde. En de liefde voor de fiets is nooit verdwenen: zo is Škoda al 20 jaar verbonden aan de Tour de France als officiële autopartner en sponsor van de Groene Trui. Daarnaast sponsort het familiemerk ook de Vuelta, Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik,…

Maar Škoda is er voor iederéén die graag fietst – niet alleen voor de profs. Om dat te benadrukken, creëerde Wunderman Thompson een reeks tv-billboards in samenwerking met Who Killed Joe? en regisseur Pierre Pironet. De sterren van de korte filmpjes? Een fietsgekke familie en hun 100% elektrische SUV, de Škoda Enyaq Coupé iV.

De spotjes zullen de komende jaren prominent te zien zijn voor en na de mooiste wielerprogramma’s en -wedstrijden. Wunderman Thompson en Škoda België steken de komende maanden nog enkele flinke tanden bij om van Škoda meer dan ooit een fietslievend automerk te maken.


CREDITS

Client: Škoda België

Client contacts: Michaël Slabinck, Grietje François

Agency: Wunderman Thompson Benelux

Chief Creative Officer Benelux: Sandra Bold

Creative Director: Sam De Volder & Arjen Tarras

Creative team: Mathijs Bettens, Martijn Beckers

Strategic Planner: Gaëlle Maes

Junior Client Manager: Océane Finné

Senior Client Manager: Mieke De Ridder

Client Director: Joëlle Belangé

Agency producer: Caroline Van Rans

Production Company: Who Killed Joe?

Photographer/DOP: Pierre Pironet

Executive Producer WKJ: ​ David Vermander

Producer: Niki Michiels

Assistant Photographer: Hervé Vanderhaeghe

Focus Puller: Vincent Aaron Seghers

Key Grip: Benjamin Speyer

Grips: Lester Otter

Audio Engineer: Willem Lecoutere

Stylist: Jan Dendievel

Make-up & Hair: Ielke Van Goethem

Location Manager: Bram Vaesken

Assistant Location Manager: Nora Maerten

Runner: Kris Michiels