Wunderman Thompson krijgt nieuwe creatieve directie

News / People

Wunderman Thompson heeft zijn nieuwe creatieve leiding gevonden in eigen rangen: Kristof Snels neemt de rol van Executive Creative Director op. Creatieven Arjen Tarras en Kasper Janssens staan voor het eerst mee aan het roer als Creative Directors. De missie van het trio? Klaar en duidelijk: “Creativiteit en innovatie, daar moet iedereen bij betrokken worden, niet alleen creatie.” 

Kristof Snels was al enkele maanden aan de slag bij Wunderman Thompson als Creative Director en brengt hopen ervaring met zich mee. Hij vervulde deze rol al eerder bij LDV United en bouwde aan zijn creatieve reputatie bij bureaus zoals Grey, Publicis en Duval Guillaume. Ook Kasper Janssens en Arjen Tarras zijn als creatief team natuurlijk geen onbekenden in de sector. In de acht jaar dat ze ondertussen samenwerken, hebben ze hun creatieve talenten meermaals bewezen en knappe campagnes gecreëerd, zoals .comdom voor Telenet, Innocent Child Porn voor Child Focus en Game of Torrents voor Mediamarkt. Zo wonnen ze in totaal meer dan 50 nationale en internationale prijzen. Eerder gingen ze ook aan de slag bij bureaus als Boondoggle, Duval Guillaume en FamousGrey. Kasper & Arjen: “We werken nu al vijf jaar voor Wunderman Thompson en hebben hier heel wat successen kunnen boeken. Die lijn willen we nu doortrekken in onze nieuwe rol als creatief directeur.”

Kristof Snels: “Wunderman Thompson is een bureau met ontzettend veel talent, vele expertises, uitgesproken creatieve ambities en een aanstekelijk enthousiasme. De ideale plek voor een onrustige creatieve ziel met honger om platgetreden paden te verlaten. Dat hebben ook Kasper en Arjen al meermaals bewezen.”

Deze nieuwe creatieve leiding zal, samen met Creative Directors Merel Van den Broeck en Sam De Volder de kruisbestuiving stimuleren tussen alle expertises van het bureau. Of zoals de nieuwe ECD het zegt: “Creativiteit en innovatie, daar moet iedereen bij betrokken worden, niet alleen creatie. Alleen op die manier kunnen we vaste denkpatronen doorbreken. En ja, we gaan ons ook amuseren, natuurlijk. Anders is er weinig aan, en komt er weinig van.” CEO Erwin Jansen: "Bij WT kijken we altijd eerst intern om onze mensen de kans te geven om door te groeien. We waren natuurlijk blij met al de berichtjes van externe creatieven en CD’s, maar we hebben nu éénmaal straffe talenten in huis. ​ Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen met dit topteam de creatieve lat nog hoger gaan leggen."