Wunderman Thompson regelt een pitch invader voor de OVAM

Crea / News

Honderdduizenden mensen kijken wekelijks vol belangstelling naar het sportveld. Maar voor de grond naast dat veld heeft het grote publiek helaas weinig aandacht – terwijl gezonde grond van levensbelang is. En dus hijackten de OVAM en Wunderman Thompson op 17 december het voetbalveld tijdens de topper tussen Club Brugge en KAA Gent. Het doel? Meer mensen de bodem in hun buurt laten checken op bodemkwaliteit.be.

Bodemonderzoeker wordt man van de match

Vreemd beeld voor de kijkers van De Slag om Vlaanderen. Vlak voor de aftrap zat er plots een bodemonderzoeker op het veld. De pleinbestormer was zich van geen kwaad bewust en groef rustig een bodemstaal uit. Uiteindelijk bleek het een technisch huzarenstukje dat tot in de puntjes werd gepland én uitgewerkt door de OVAM, Wunderman Thompson, Eleven DAZN en de Pro League. ​

De opvallende stunt – die ook de bodem náást het sportveld in de kijker wil zetten – ontging ook de live-verslaggever en tv-kijkers niet. Die pikten het meteen op via sociale media. Ook voetballiefhebbers Rik Verheye en Martijn Debbaut vroegen zich op hun socials af wat er precies aan de hand was.

Een campagne met serieuze vedetten

De OVAM en Wunderman Thompson claimden de stunt met een aftermovie én een post-match interview met de bodemonderzoeker. Daarnaast wordt de campagne versterkt met online video’s en radiospots. Dat die laatste zelfs werden ingesproken door de commentaarstemmen van José De Cauwer en Wesley Sonck maakte het plaatje helemaal compleet.

Credits

  • Client: OVAM
  • Contact: Eline Aerts, Nathalie Van Trier, Johanna Deconinck
  • Agency: Wunderman Thompson Benelux
  • Chief Creative Officer: Klaartje Galle
  • Executive Creative Directors: Arjen Tarras, Kasper Janssens
  • Creative Director: Merel Van den Broeck
  • Creative Team: Mathijs Bettens, Martijn Beckers, Tijs Dejonckheere
  • Account Team: Barbara Van Duffel, Lotte Huybrechts, Sara Karcher
  • Strategic Planner: Alexander Kolenberg
  • Design: Christophe De Pelsemaker, Jorg Meyer, Ynje Degraeve
  • Copywriter: Jelle Raats
  • Agency Producer: Thomas Anthoni
  • Motion Designer: Andreas De Ridder
  • Sound Design: Menno Van Riet
  • Production Company: Fledge
  • Producers: Diederik Jeangout, Roeland Jeangout
  • Director: Henk Loorbach

-- 

LEES OOK: WUNDERMAN THOMPSON EN VMLY&R WORDEN VML