X-Treme bouwt Matt Groenings kasteel voor Netflix
X-Treme Creations deed het nooit zo groot, gedetailleerd en spectaculair. De producent van opblaasbare megastructuren gaat het 25ste werkingsjaar in met een kanjer: het kasteel uit de gloednieuwe Disenchantment-animatiefilm van Matt Groening, illustrator van The Simpsons, werd tot in de kleinste details nagebouwd en was dit weekend de attractiepool van het Parijse rockfestival Rock en Seine. De tekenfilmreeks loopt ook in België op Netflix. X-Treme versterkt hiermee zijn positie op de buitenlandse inflatablemarkt.
Dit weekend vond het Parijse rockfestival Rock en Seine plaats. Naast grote namen als Die Antwoord, Macklemore, Thirty Seconds to Mars, Postmalone, Liam Gallagher en Charlotte Gainsbourg draagt dus ook het Belgische X-Treme zijn ‘steen’ bij met een 100 vierkante meter (10 x 10 meter) en twaalf meter hoge constructie, een replica van het middeleeuwse kasteel uit de animatieserie voor volwassenen Disenchantment van de hand van Simpsons tekenaar Matt Groening. “Deze opdracht werd ons toevertrouwd door een internationaal reclamebureau. Door de jaren heen en 25 jaar lang bouwden we over heel Europa een imposant netwerk uit. We zijn fier de eerste keer voor Netflix te kunnen werken. Bovendien is het springkasteel – een echt Middeleeuws kasteel deze keer – het resultaat aan het geniale en creatieve brein van Simpsons-tekenaar Matt Groening,” zegt zaakvoerder Dan Vandevoorde. De animatieserie is inmiddels aan het tweede seizoen toe en is zowel populair bij jongeren, adolescenten als dertigers. “Ook voor deze laatste leeftijdscategorie is het immense springkasteel een topper op het Parijse festival. Het grijpt terug naar hun verleden, die generatie is immers opgegroeid met springkastelen. Voor jongeren blijft een dergelijke ‘inflatable’ topanimatie. Het is tijdloze entertainment en voor de organisatoren een attractiepool en zelfs een landmark,” weet Vandevoorde.X-Treme werd inmiddels een exportproduct, een label voor kwaliteitsvolle en betrouwbare opblaasbare structuren. Enkele jaren geleden maakte het bedrijf nog ‘The Yellow Submarine' voor het Beatles-museum in Hamburg en verzorgt in eigen land de geprinte opblaasbare materialen voor het Elrowfestival en Untold. X-Treme werd ook ingehuurd door de organisatoren van de biënnale in Venetië. Het staat ook bekend voor de opblaasbare constructies van ASO (Tour de France). Onlangs ontving X-Treme in Berlijn de Golden Award op vakbeurs Fespa (Global Print Community).
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]