Xerius en Joe Public hebben "geen tijd voor een burn-out"

Crea / News

Nadat Joe Public recent de pitch heeft gewonnen voor Xerius, hebben ze meteen hun eerste campagne gelanceerd. In deze campagne legt Xerius Sociaal Verzekeringsfonds de nadruk op het mentale welzijn van zelfstandigen in België.

"Waar werknemers op verschillende vlakken goed beschermd worden door hun werkgever en onze befaamde gezondheidszorg, heeft de zelfstandige vaak het gevoel er alleen voor te staan. Daarom wil Xerius op positieve en laagdrempelige wijze hen sensibiliseren en de dialoog openen dat het mentaal welzijn van zelfstandigen evenzeer telt," zegt Bruno Van de moortel, marketing director bij Xerius.

Daarvoor heeft Xerius samenwerkingen opgezet met twee digitale welzijnsplatformen (Bloomup & Doktr), waar zelfstandigen op toegankelijke wijze een mentale gezondheidsscan kunnen afnemen. Op basis van de resultaten kan men al dan niet verdere stappen ondernemen.

Joe Public bedacht samen met het Xerius-team een oprechte bewustwordingscampagne, waarbij de namen van ondernemingen in logo's tijdelijk worden aangepast met uitspraken die zelfstandigen vaak gebruiken, zoals "Ik heb geen tijd voor een burn-out" of "Ik kan me geen burn-out permitteren."

"Juist door deze vaak gebruikte uitspraken in het openbaar en groots onder de aandacht te brengen, benadrukken we hoe hard sommige zelfstandigen in het leven staan en hoe ze veel milder voor zichzelf zouden moeten zijn," aldus Alexander Cha’ban, experience director bij Joe Public.

De campagne wordt grootscheeps gelanceerd in het straatbeeld met onder andere een 400m2 bache en getransformeerde winkeletalages, maar ook op de Belgische ontbijttafel met aangepaste boodschappen op broodzakken. Daarnaast verschijnt er een uitgebreide social media-campagne die naar de test leidt.

Credits:

Client: Xerius 

Contacts: Bruno Van de moortel, Emelien Van Der Veken, Lander Van Doorslaer

Agency: Joe Public Belgium 

Creative Director: Pieter Staes

Experience Director: Alexander Cha’ban 

Creatives: Laurens DeMuynck, Judith Ooghe

Design: Martijn Leenaers, Eline Dewulf, Lies Van Eyck

Motion Design: Dieter Theuns, Ward Muys  

Client Service Director: Murielle Segers

Account Management en Project Management: Viktoria De Cubber, Jente Smit 

Strategy Director: Tomas Sweertvaegher 

Performance Strategist: Joeri Vanpoucke, Loes Overdulve, Charlotte De Pauw

Production: Vincent Maes