XITE zet groeispurt in

Met een recordbereik van 1.440.000 in augustus en een groei van 80% ten opzichte van 2015 zet XITE een sterke prestatie neer. Deze indrukwekkende cijfers bewijzen dat Vlaanderen zin heeft in de muziekzender. XITE blijft dan ook in investeren in de lokalisering.
Begin dit jaar koos XITE al voor een programmatie aangepast aan Vlaanderen en de integratie van lokale artiesten. De XITE Festival Play List, een branded content campagne in samenwerking met Telenet, sloot hier mooi bij aan. Daarnaast startte Nataly Guns, ex-Viacom, recentelijk als country manager: “XITE is meer dan een muziekkanaal, het is een music millennial merk. Muziekvideo’s starten trends in fashion en lifestyle, ze zijn een afspiegeling van de hedendaagse popcultuur en inspireren de individualiteit en zelfexpressie van millennials.”
Dit najaar frist XITE zowel het merk als de programmatie op, komt er een volledig nieuwe site en wordt het lokale ecosysteem uitgebouwd. De focus ligt op een doordachte contentstrategie en slimme partnerships om relevante experiences te bouwen. “Muziekvideo’s blijven het DNA van XITE,” aldus Guns. “Korte snackable content zorgt voor meerwaarde op de juiste platformen. In Nederland tonen campagnes als XITE Zoekt Vlogger, in samenwerking met H&M, dat we met een juiste crossmediale mix een sterk engagement krijgen binnen de millennial-doelgroep.”
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]