Niet enkel bureaus gaan op originele wijze op zoek naar nieuwe talenten. Omgekeerd willen ook werkzoekenden weleens opvallend uit de hoek komen. "Fris aangekomen in Brussel en op zoek naar een functie als art director besloot ik om me kenbaar te maken bij Brusselse bureaus met het concept: Ready for Brussels," zo meldt Yann Bauquesne.
De bedoeling van deze crossmedia (print-web-social) zelfpromotie campagne is een interview te pakken te krijgen waar ik zijn portfolio en zijn competenties kan voorstellen: "Voor deze campagne heb ik de Belgische clichés onderlijnd door me in te gekke situaties te plaatsen die een grappige visual opleveren, die invloedrijk en intrigerend genoeg is om mensen naar www.readyforbrussels.be te lokken."
Meerdere onderdelen werden gecreëerd voor de campagne:
Zo werden er in de buurt van bureaus en in bepaalde Brusselse wijken affiches opgehangen (Elsene, Sint-Gillis, Oudergem, Brussel centrum…);
flyers werden uitgedeeld in cafés in de buurt van de bureaus;
een website werd ontworpen om het concept toe te lichten en de competenties uit te stallen; er werd campagne gevoerd op Facebook en Instagram (#readyforbrussels) enzovoort.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]