FOD Financiën is als federale overheidsdienst met meer dan 21.000 medewerkers voortdurend op zoek naar nieuw talent. Maar het vacature-aanbod wordt alsmaar moeilijker ingevuld.
Wie FOD Financiën zegt, zegt niet meteen “aantrekkelijke job”, zo leren ons de clichés. En toch. RCA ontwikkelde, met inzichten uit een intensief participatietraject én Randstad-studie, een frisse employer value proposition en vertaalde dit in het concept “Yep, ook dit is FOD Financiën”.
De campagne ontkrachtte een resem vooroordelen, met een reeks warme en authentieke beelden en verhalen van échte FOD Fin-ners. Het geeft de campagne de juiste dosis zelfrelativering, authenticiteit en humor, wat je misschien niet van een federale overheidsdienst zou verwachten. Maar FOD Financiën bewijst met haar ‘smoel’ haar verfrissende, relevante en heldere kijk op de wereld. De campagne start intern en wordt later extern uitgedragen. Yep.
“Een heel mooi resultaat van een fijne en constructieve samenwerking. We zijn er bijzonder trots op!” zegt Inge Mattens, attaché/project manager employer branding.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]