Het luik ‘Data Driven’ van de YMCE-prijs voor jonge professionals van mediabureaus en gespecialiseerde bureaus, georganiseerd door de UMA met de steun van Var, IP, Bpost Media, Roularta Media Group en Welcome Media, is bedoeld voor jonge data-analisten en digitale kanalen-deskundigen. 13 jonge kandidaten uit 8 verschillende bureaus waagden dit jaar hun kans tijdens een competitiedag ten kantore van RTL: Romina Sauvelac (AdSomeNoise), Deborah Kawa (Publicis Groupe), Sebastiaan Willems (Pivott), Estelle Bruyr (Space), Elise Fonck (Denstu Aegis Network), Rebecca Cox (AdSomeNoise), Pierre-Henri Plennevaux (Mediacom), Cato Chalmet (Pivott), Bruno Durbecq (blue2purple), Madeleine Dapsens (Space), Wendy Marchand & Adrien Vandelsen (Wavemaker) en Constance de Grand Ry (Denstu Aegis Network).
De kandidaten moesten werken op een briefing van de hand van Rik Lemmens, digital media expert bij Telenet. De briefing stond in het teken van YUGO, waarvoor de telecomoperator afgelopen zomer nog een bekendheidscampagne voerde. De briefing omvatte gekwantificeerde verkoopdoelen voor verschillende doelpublieken en dat over een periode van twee maanden. De jury, bestaande uit Pieter Jadoul (AdSomeNoise), Delphine Van Kerckhove (IP), Rik Lemmens (Telenet), Wouter Vandenameele (TBWA), Mark Daemen (Roularta Media Group), Danny Nijs (360° Academy), Tatjana Raman (bpost media), Lara Chammah (Roularta Media Group), Ann Hellebosch (Bpost Media), Bernard Cools (Space), Laurence Baeten (blue2purple), Sylvie Irzi (Colour Management) en Matthias Langenaeker (Publicis Groupe), koos uiteindelijk drie finaleteams:
- Elise Fonck (Dentsu Aegis Network) & Sebastiaan Willems (Pivott)
- Deborah Kawa (Publicis Groupe) & Bruno Durbecq (Blue2Purple)
- Estelle Bruyr (Space) & Cato Chalmet (Pivott)
De winnaars worden tijdens het UMA Get Together-webinar op 26 november bekendgemaakt.