De prijsuitreiking voor de Young Media & Channel Experts (YMCE)-competitie vond gisteren plaats in The Merode club. Het publiek applaudisseerde voor de moed van de 12 'high potentials' afgevaardigd door AdSomeNoise, Blue2purple, Mediaplus, Mindshare, PublicisGroupe, Semetis, Space en Wavemaker die zich op 24 oktober bij Ads & Data hadden ingeschreven voor deze wedstrijd. De jonge professionals werkten de hele dag in teams van twee, na een briefing van Tom Uytterhoeven, Digital Media Manager bij Brussels Airlines. Belangrijk om weten is dat de briefing een verplichte verdeling in 'budget-split' bevatte: de strategische aanbevelingen moesten de in de briefing gespecificeerde doelstellingen en KPI's bereiken door minstens 60% van de lokale data- en mediakanalen te gebruiken, waardoor GAFAM-oplossingen beperkt bleven.
Het team van Marie Dumoulin (Space) en Agnès de Briey (Mindshare) won de YMCE Data Driven 2023 award. De winnaars ontvingen hun trofeeën uit handen van Rikkert Van Loo van Ads & Data en Christophe Erregeerts van Bpost, met felicitaties van Lien Paredis, Marketing Manager van Brussels Airlines.