YMCE krijgt data driven versie

De Young Media & Channel Experts competitie zet al vier jaar jong aanstormend strategisch talent in de bloemetjes in samenwerking met de UMA. Omdat de mediabureaus de jongste jaren zwaar inzetten op talentvolle data-analisten en andere experten inzake performance driven kanalen, vindt de commissie HR van de UMA het nu het juiste moment om een specifieke YMCE competitie in het leven te roepen, om zo ook hun capaciteiten binnen dit belangrijke expertisedomein te honoreren.
DE YMCE data driven is een competitie voor jonge data-analisten en digitale experten die actief zijn in mediabureaus (lid van de UMA of niet) of gespecialiseerde reclamebureaus. De deelnemers kunnen zich gratis inschrijven op youngmediachannelexpert.org. De partners die deze nieuwe competitie mede mogelijk maken met hun logistieke steun zijn Bisnode en Welcome media. De competitiedag van briefing tot jurering zal plaatsvinden op dinsdag 7 november in de kantoren van Bisnode.
« Marketing zonder data is tegenwoordig haast ondenkbaar, » vertelt Filip Champagne, marketing director bij Bisnode, « recente ontwikkelingen zoals Targeted TV, gepersonaliseerde display en multi-channel audiences zorgen bovendien voor een stroomversnelling. Daarom denken wij dat dit het uitgelezen moment is om met deze nieuwe competitie te starten en wil Bisnode dit initiatief volop steunen. Data Science gekoppeld aan media levert krachtige resultaten op, maar we zijn vooral benieuwd hoe de kandidaten hun creativiteit en inzicht zullen gebruiken om de juiste strategie uit te werken om deze resultaten te maximaliseren. »
Frédéric Jadinon, head of insights & communication bij Welcome Media, de regie voor In-Home Advertising, voegt toe: « wij hebben geïnvesteerd in intelligente dataservices en metingen om als partner de mediastrategen effectieve oplossingen en tools aan te reiken. Wij zijn heel benieuwd om de jonge dataspecialisten aan de slag te zien gaan met de briefing. »
De competitiedag YMCE data driven zal op precies dezelfde manier verlopen als de YMCE strategy: om 9u zullen de jonge data & performance experten kennis maken met de adverteerder die hen een duidelijke briefing zal geven op basis van een realistische dataset en een vast budget om de marketingdoelstellingen te verbeteren. De deelnemers worden daarna ingedeeld in tweekoppige teams om hun opdracht in 5 uur tot een goed einde te brengen: de KPI’s uit de data distilleren en vervolgens een data-dashboard samenstellen in een presentatie van een tiental slides, met alle acties waarmee de KPI’s geoptimaliseerd worden. Om 15u30 moeten alle teams hun presentaties indienen op een USB-stick. Daarna dienen de teams gedurende 12 minuten hun ideeën te presenteren aan de YMCE vakjury onder de leiding van de adverteerder.
De Young Media & Channel Expert Awards worden met de steun van de UMA (United Media Agencies) georganiseerd om de inventiviteit en de expertise van jonge talenten in de sector aan te zwengelen en te promoten.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]