YoungDogs zegt ‘jep’ tegen de JEP

4schools / Crea / News

De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame klopte in september aan bij de YoungDogs voor de ontwikkeling van een nieuwe campagne. Na de bekendmaking van het winnende concept mochten laureaten Jannes Deschacht en Wouter Vochten hun idee dan ook verder uitwerken. Samen met TBWA en intern productiehuis MAKE werd een reeks (online) video’s, radiospots en prints gemaakt.

Het doel? Het publiek duidelijk maken dat de JEP hét meldpunt is in België om onethische, misleidende of discriminerende reclame te melden.

Een woordje uitleg van Harry Demey voor het communicatiecentrum: “Het kiezen van de YoungDogs voor deze belangrijke campagne voor ons vak is een schot in de roos geworden. Al van bij de briefing voelden we het juiste enthousiasme bij de jonge honden.  En dat werd nadien tijdens het proces alleen maar bevestigd. De jury kreeg een 20-tal top creaties te beoordelen en uiteindelijk werd het concept van Jannes en Wouter weerhouden. On strategy en creatief. Alles wat je van een campagne verwacht. Volmondig JEP dus.”

Credits

JEP
Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame – Le Jury d'Ethique publicitaire
TBWA

Client
Harry Demey
Ann Hoerée

Creative Team
Creative Director: Steven Janssens
Art Director: Jannes Deschacht
Copywriter: Wouter Vochten
Copywriter: Wilfrid Morin

Account Team
Account Director: Erine Brems
Account Executive: Louis Geerts

Production
Director: Charlotte De Cort
DOP: Ilona Vanouplines
TV Producer: Cindy De Mooter
Producer: Audrey Dierckx

Post-Production
Offline editor: Nick Read
Online editor: Cas De Bruijn
Grading: Fons Van Overbeke
Sound: Gwenn Nicolay / Nicolas Van Ruysevelt
Post-Producer: Leslie Verbist

Photography
Photographer: Charlotte de Cort
Retouching: Bert Geurs