Voor het eerst sinds zijn lancering in 2005 krijgt YouTube een nieuw logo. Wat er verandert? De “Tube” verliest zijn rode jasje (boven) en het logo krijgt in de plaats een rode play-button aan de linkerzijde (onder). Ook het lettertype wordt iets vetter.
Maar dat is niet alles. Zo heeft ook de desktopversie subtiel een nieuw, moderner ontwerp gekregen. Onderstaande video toont je de evolutie doorheen het 12-jarige bestaan van YouTube.
Verder zijn er ook enkele wijzigingen gedaan om de navigatie op de mobiele versie te vergemakkelijken. Voortaan kan je een video tien seconden vooruit of achteruit te spoelen door te dubbelklikken aan de linker- en rechterkant van het scherm. Verder kan je filmpjes nu ook versneld of vertraagd afspelen. In de komende maanden zal het ook mogelijk worden om naar links en rechts te swipen om van video te veranderen.
De nieuwe functies zullen de komende weken in fasen voor het grote publiek worden uitgerold. Op sommige veranderingen is het dus nog even wachten.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]