YouTube-sterren likken zich naar de top met Oreo

Crea / News

oreo

Ter introductie van het nieuwe koekje Oreo Double introduceerde Oreo een nieuw speels ritueel: de Oreo Double Lick Race.

Tijdens de Lick Race streden twee 'likkers' om de winst door zo snel mogelijk de 'Double' zo dikke laag crème weg te likken. De verliezer moest de voorafgesproken challenge uit moeten voeren. Oreo besloot bij de campagne te werken met populaire lokale YouTube-sterren. Gezien het media consumptiepatroon van de doelgroep verandert, heeft de campagne een grote online focus. Acht influencers in Nederland en elf influencers in België gingen de Lick Race én bijbehorende gênante challenges aan op hun eigen kanaal. Dit resulteerde niet alleen in hilarische filmpjes, maar zorgde ook voor een bereik van nu al ruim 4 miljoen via zowel YouTube, Facebook, Instagram en Snapchat, als ook de campagne websites.

« Oreo Double is al een succes in verschillende Europese markten en de Oreo Lick Race is een concept dat zeer goed is ontvangen in de landen waar het is uitgerold. Om die reden hebben we besloten het concept op maat te maken voor de Benelux met behulp van lokale populaire influencers », zegt Mihaela-Cristina Maftei, Brand Manager Oreo Western Europe. « De keuze van influencers was niet alleen gebaseerd op het aantal volgers en populariteit binnen de doelgroep, maar ook vanwege de match met het speelse karakter van Oreo. »

Carat verzorgde in samenwerking met Isobar, Social Influencers en Made In de influencer- en mediacampagne voor zowel de Nederlandse als Belgische markt. Deelnemers maakten kans op een jaar lang gratis Oreo's. De campagne liep van 19 september tot en met 13 november 2016.