YouTube stopt met unskippable 30”-spots



youtube-ads-home-devices

Media / News

youtube-ads-home-devicesVanaf volgend jaar stopt YouTube met haar unskippable 30”-spots en zal het focussen op kortere formaten in de plaats. In een officieel persbericht legt Google uit dat het YouTubes doel is om online gebruikers een betere reclame-ervaring te bieden. « Daarom zullen we vanaf 2018 focussen op formaten die beter werken voor zowel gebruikers als adverteerders, » klinkt het bij Googles woordvoerder. Zo zal YouTube vanaf volgend jaar focussen op kortere formaten, zoals het vorig jaar in april geintroduceerde 6” unskippable bumper ad formaat. Experten vinden het alvast een logische stap. « YouTube beseft dat gebruikers geen fan zijn van unskippable ads, » zeggen diverse specialisten. Adverteerders zullen deze beslissing van YouTube minder waarderen, althans op korte termijn. Op lange termijn voelt men bij YouTube dat dit de enige optie is, gezien de toegenomen concurrentie voor online video. Over online video vindt u overigens een dossier in het eerste PUB Magazine van dit jaar.