YouTube gaat binnen enkele maanden in de Verenigde Staten van start met een OTT (over the top) televisiestreamingdienst. Dat kondigde de internetgigant op 28 februari aan tijdens een persconferentie via livestream. Met deze service wil YouTube de concurrentie aangaan met de traditionele kanalen en positioneert het zich op de markt van de « cord cutters », Amerikaans synoniem voor alternatieven voor kabeldiensten.
YouTube TV zal als doelpubliek vooral mikken op de jongere generaties, meerbepaald de millenials, die de neiging hebben om online naar tv te kijken. Voor zo’n 35 dollar per maand krijgen zij toegang tot een veertigtal kanalen, waaronder ABC, CBS, FOX, NBC, ESPN, Syfy, Disney XD en enkele regionale kanalen. Bovendien zal de streamdienst op eender welk scherm werken, van mobiele apparaten (iOs en Android) tot andere tv-alternatieven zoals Android TV. De lancering gaat binnen enkele maanden van start en zal geleidelijk gebeuren, van regio tot regio.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]