YouTube wil televisie heruitvinden

YouTube gaat binnen enkele maanden in de Verenigde Staten van start met een OTT (over the top) televisiestreamingdienst. Dat kondigde de internetgigant op 28 februari aan tijdens een persconferentie via livestream. Met deze service wil YouTube de concurrentie aangaan met de traditionele kanalen en positioneert het zich op de markt van de « cord cutters », Amerikaans synoniem voor alternatieven voor kabeldiensten.
YouTube TV zal als doelpubliek vooral mikken op de jongere generaties, meerbepaald de millenials, die de neiging hebben om online naar tv te kijken. Voor zo’n 35 dollar per maand krijgen zij toegang tot een veertigtal kanalen, waaronder ABC, CBS, FOX, NBC, ESPN, Syfy, Disney XD en enkele regionale kanalen. Bovendien zal de streamdienst op eender welk scherm werken, van mobiele apparaten (iOs en Android) tot andere tv-alternatieven zoals Android TV. De lancering gaat binnen enkele maanden van start en zal geleidelijk gebeuren, van regio tot regio.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]