Yuki bedankt boekhouders voor hun inzet tijdens COVID-19

Crea / News

Met de ‘Yuki Bedankt’-campagne geeft boekhoudplatform Yuki ondernemers de kans om hun boekhouder in de bloemetjes te zetten voor hun inzet tijdens de coronacrisis. Yuki stuurt gepersonaliseerde bedankingskaartjes naar de boekhouders en verzamelt getuigenissen over uitzonderlijke samenwerkingen tussen boekhouders en ondernemers. De strafste verhalen worden beloond met een GetToGathering, in de vorm van een mini-festival waarbij medewerkers in de watten worden gelegd. De ‘Yuki Bedankt’-campagne is volledig ontwikkeld en uitgevoerd door het Yuki-marketingteam onder leiding van Steven Goossens.

“De coronacrisis hakt er hard in bij ondernemers, dat bracht onze Yuki-studie duidelijk in kaart,” stelt managing director Ellen Sano. “Met de ‘Yuki Bedankt’-campagne willen we hier een vervolg aan breien. Tal van ondernemers hebben erg veel steun gehad aan hun boekhouder. Wij willen boekhouders een hart onder de riem steken en inspirerende getuigenissen verzamelen.”

De voorbeelden van een positieve samenwerking tijdens COVID-19 zijn legio. “Misschien besliste je als ondernemer om een webshop op te zetten? Heeft je boekhouder je geholpen om je hele sourcing om te gooien? Of raakte je zo verdwaald in het kluwen van compensatieregelgeving dat enkel je boekhouder je wegwijs kon maken? Dit soort verhalen willen we horen,” zegt Sano. De meest inspirerende verhalen worden gebruikt in het tweede luik van de campagne.

De campagne bestaat uit een landingspagina waar ondernemers (maar ook boekhouders) een echte postkaart kunnen opstellen die Yuki dan naar de boekhouder stuurt. Om kans te maken op een GetToGathering kunnen ondernemers en boekhouders de getuigenis van hun samenwerking versturen naar info@yuki.be of via whatsapp op +32486 36 75 60. De campagne wordt verder ondersteund met affiches in de buurt van boekhoudkantoren.

“Deze campagne past echt bij de kernwaarden van Yuki: ondernemers en accountants samenbrengen en hun relatie verder uitdiepen. De eerste reacties zijn superpositief. We verzamelen nu de beste verhalen en plannen de GetToGatherings.”