Voor het tweede jaar op rij heeft communicatiebureau Cohn & Wolfe de Franse resultaten onthuld van haar wereldwijde enquête Authentic Brands 2017. Het onderzoek toont duidelijk aan dat er een echt gebrek aan authenticiteit is en dat de Fransen merken niet vertrouwen.
Slechts 7% van de Fransen denkt dat merken open en eerlijk zijn. Dit cijfer blijft bijzonder laag in vergelijking met de wereldscore (22%) en vooral China (43%). Bovendien denkt nauwelijks 7% van de Fransen dat merken hun verplichtingen respecteren en de volledige verantwoordelijkheid voor hun acties op zich nemen. Over de hele wereld is het gebrek aan authenticiteit een probleem, maar de resultaten zijn extreem laag in Frankrijk, net als in Zweden.
Cohn & Wolfe onthulde ook de ranglijst van de meest authentieke merken volgens Franse consumenten. Yves Rocher, Bose en Michelin staan bovenaan de lijst van 2017 voor Frankrijk. Wereldwijd domineren hightechbedrijven Amazon, Apple en Microsoft de top 3. Helaas werd de studie niet voor de Benelux gemaakt.