Zaak-Bicky Burger: bedenkers reageren op heisa
Met een post op Facebook krijgt Bicky Burger bakken kritiek. In de advertentie wordt een vrouw geslagen omdat ze niet de juiste Bicky Burger in handen heeft. Wie de advertentie, die de JEP wellicht tot overwerk verplicht, gemaakt heeft, leek eerst niet duidelijk te zijn. Recente campagnes van Bicky Burger kwamen echter uit de koker van het Herentalse bureau Think Tomorrow en Kevin Heylen, coach en owner van Think Tomorrow, bevestigt aan PUB dat de Facebookpost bedacht is door Think Tomorrow in samenwerking met Bicky. Aan de VRT meldde het bedrijf dat het in geen geval partnergeweld wil promoten en ook tegenover PUB onderstreept Kevin Heylen dat dit uiteraard niet de bedoeling was, maar dat men het effect van de advertentie zeker ter harte neemt. Maar rinkelde er dan bij de voorbereiding of goedkeuring van deze post geen belletje? "Wij maken altijd content met de gebruiker in het achterhoofd, de link met geweldpleging kwam niet ter sprake," zegt Kevin Heylen. De vele (negatieve) reacties verrasten Bicky en Think Tomorrow dus.
Facebook haalde zelf de Franse versie van de advertentie offline na klachten, waarna Bicky en Think Tomorrow de Nederlandstalige post verwijderden. En wat nu? Mogen we ons verwachten aan een of andere goodwill-actie? "We hebben vanochtend een plan opgesteld dat we ondertussen aan Bicky hebben voorgelegd," zegt Kevin Heylen. "We volgen dit dus zeker op."
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]