Zaki Lahbib versterkt fma Belgium

News / People

Het Belgisch-Nederlandse media-audit en -adviesbedrijf fma Belgium haalt met Zaki Lahbib opnieuw een senior profiel binnen. Lahbib verlaat de UBA waar hij media manager was en krijgt bij fma Belgium de verantwoordelijkheid over onder andere het fma KPI-model en research. Eerder deed hij ervaring op bij onder andere media agency IPG Mediabrands, Initiative. Hij start bij
fma Belgium in de loop van januari 2024. 

De komst van Zaki Lahbib laat fma Belgium toe zijn structuur verder te professionaliseren. Die wordt onderverdeeld in drie takken: financiële media audit, digitale performance check en het indicator luik. Die laatste afdeling vormt de bundeling van fmas KPI model, pitch begeleiding, contract check, training en research. Het is binnen dit luik dat Lahbib aan de slag gaat. Eerder dit jaar werd Damien Nicolas al aangetrokken om de digitale afdeling te leiden.

“Met Zaki halen we dit jaar een tweede zwaargewicht binnen. Zaki vormt het perfecte sluitstuk en het laatste puzzelblokje in de structuur die we nu al een aantal jaar aan het uitbouwen zijn,” zegt Geert Debruyne, oprichter van fma. Hij past met zijn media agency ervaring en zijn werk voor adverteerders de voorbije jaren perfect in de filosofie van ons bedrijf, namelijk een brug slaan tussen agencies en adverteerders. Het fma KPI model dat op een objectieve en meetbare manier een media-agency evalueert, wordt bejubeld door elke adverteerder die het gebruikt, maar we doen er te weinig mee. Zaki wordt er het uithangbord van. Dat en veel meer uiteraard. Iedereen binnen fma kijkt enorm uit om met Zaki samen te werken, ook al omdat hij écht een fijne man is!”

“Ik ben heel erg vereerd dat ik een bedrijf als fma met een hele sterke reputatie op de markt en een unieke propositie mag vervoegen,” zegt Zaki Lahbib. Ik mag mijn ondernemerschap ontwikkelen en krijg onder andere de verantwoordelijkheid over een schitterend product binnen het bedrijf. Bovendien zal ik in nauw contact staan met de media agencies én met de adverteerders. Een heerlijke
gedachte!”